Vampirii din Morganville


Primul volum al seriei „Vampirii din Morganville” de Rachel Caine, „Casa de sticlă”, va fi publicat în curând de Editura LEDA.

Dacă aş începe prezentarea acestei serii spunându-vă că e altfel, că e diferită de ceea ce aţi citit până acum, aţi strâmba din nas şi mi-aţi zice că aşa spune toată lumea care mai lansează pe piaţă încă o serie cu vampiri. Dacă v-aş spune că autoarea, Rachel Caine, pe numele ei adevărat Roxanne Longstreet Conrad, e o reputată scriitoare de SF, fantasy, mystery, suspans şi horror, nu v-aş impresiona prea tare. Nici dacă v-aş spune că sub un alt pseudonim, Julie Fortune, a scris cărţi în seria „Stargate SG-1”. Nu sunt prezentaţi aşa mai toţi autorii publicaţi acum?

Prin urmare, nu vă mai spun decât că seria are în acest moment 9 volume pe piaţă, că primele 3, pentru început, vor fi publicate în limba română de editura Leda şi că artworkul pe care îl vom folosi pentru coperţi este cel al ediţiei americane pe care o folosesc în această postare.

Şi am să vă vorbesc puţin despre Morganville şi despre „casele de sticlă” de aiurea, menţionând că unora s-ar putea să li se pară întrucâtva asemănător cu ceva…trăit.

MORGANVILLE… un oraş care mi s-a părut cumva familiar. Unde am mai întâlnit aşa ceva? Un oraş în care domnea liniştea, ordinea şi disciplina. Şi curăţenia! Intr-un fel. Nu vedeai un afiş lipit pe stâlpi, nu vedeai cerşetori. Oamenii nu prea umblau pe străzi decât pentru cumpărăturile strict necesare, grăbiţi, tăcuţi şi fără să se uite la cei care treceau pe lângă ei, fie pe jos, fie cu maşina – şi mai ales când aceasta era o limuzină neagră, cu geamuri fumurii, în care era câte unul dintre EI – şi, oricum, nu după o anumită oră, când se dădea stingerea, iar lumina de pe străzi era ca şi inexistentă… Un oraş în care oamenii legii (indiferent cum se vor fi numit) vegheau destul de (inter)activ ca lumea să respecte ordinea şi disciplina şi, în mod vădit, lucrau pentru EI. Ţineau evidenţa strictă a tuturor celor din oraş – străinii erau dubioşi şi trebuiau supravegheaţi îndeaproape -, din fiecare casă, şi verificau ca să se asigure că toată lumea „se face utilă” comunităţii şi nu creează probleme. Cei care „creau probleme” dispăreau pur şi simplu. Iar despre cei dispăruţi nimeni nu mai auzea nimic, şi nici nu se mai vorbea. Puteai să pleci sau să fugi, dar „afară” trebuia să uiţi cu totul de Morganville şi chiar uitai, spre binele tău, fiindcă altfel o sfârşeai rău. Totul se desfăşura cu îngăduinţa şi conform celor stabilite de EI. Albul era alb şi negrul era negru, sau invers, în funcţie de cum hotărau EI. Dacă stăteai în banca ta, îţi luai serviciu, îţi întemeiai o familie, făceai copii şi-ţi vedeai de treburi (punându-ţi ochelari de cal) beneficiai de „protecţia” LOR. Ah, şi uitasem: un oraş în care exista un singur post de televiziune.

O atmosferă de teroare surdă, un bun cadru pentru un thriller fantastic, nu?

Norocul eroilor acestei serii – două fete şi doi băieţi cu comportament sincer, rebel, entuziast şi neprevăzător ca al oricăror tineri normali, şi ca atare catalogabili ca „potenţiali creatori de probleme” – se numeşte „Casa de sticlă”. Realitate şi simbol în acelaşi timp, aceasta îi protejează de tot ceea ce este afară. Evident, mai e şi prietenia lor… şi iubirea etc.. . Şi ce credeţi că fac aceşti patru prieteni? Dau de bucluc şi sunt puşi în ipostaza de a-i înfrunta pe EI! Moarte curată!? Sau poate nu. Citiţi cărţile şi veţi afla!

P.S. Ei, bine, dar cine erau „EI”?

Dacă aţi întreba pe cineva de-o anumită vârstă, răspunsul pe care l-aţi primi ar fi cu siguranţă greşit!

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

96 de răspunsuri la Vampirii din Morganville

  1. Pingback: 2010 in review « Blogul meu despre carti

  2. alexa_andras zice:

    super!!!!super!!!!!super!!!!!!! le-am citit abia astept sa apara 3

  3. Minzatu Elena-Rodica zice:

    Cartile tale sunt super le-am pe toate.Sunt o fana a ta.Dar in vampiri din Morganville a fost super am citit toate volumele intr-o singura zi si in fiecare duminica le cites iar.Nu sunt deloc o tocilara, singurele carti pe care le-am citit au fost ale tale si inca ceva de alt,sunt a6a. Poti sa faci mai multe continuari???O sa faci si un film???Chiar as vrea sa te intalnesc…
    Cu drag ,
    Rodica

    • ladyandreea zice:

      Imi pare rau dar nu te inteleg, cartile (Vampirii din Morganville) sunt scrise de Rachel Caine, eu doar postez pe blog cateva informatii legate de traducerea lor in limba romana. Ma bucur ca esti o mare admiratoare a seriei, si mie imi place mult, insa nu eu sunt autoarea lor?!

  4. Medeea zice:

    buna:) imi poti spune te rog cate volume cuprinde seria „Vampirii din Morganviile”?ms:*

  5. mada zice:

    cat de mult ma bucur ca sunt 12 volume in serie 🙂 ador vampirii din morganville.de fapt momentan sunt pe locul 2 in topul seriilor mele preferate dupa academia vampirilor.abia astept sa citesc urmatoarele volume.

    ai un blog foarte frumos,iar layout-ul violet arata superb:)

  6. Laryssa zice:

    Buna,am precomandat si eu cartea,vreau sa stiu cum aflu daca mi-a fost acceptata comanda,ms frumos

    • ladyandreea zice:

      Trebuie sa primesti un email din partea departamentului de vanzari, acesta contine mai multe detalii despre comanda ta. Mail-ul il primesti in ziua respectiva sau cel tarziu a doua/treia zi.

  7. Laryssa zice:

    asa de mult??dar stii cumva a aparut in librarii?

    • ladyandreea zice:

      Primele doua volume da, cel de-al treilea mai dureaza cateva zile pana cand va putea fi gasit si in librariile din tara, oricum daca ai precomandat cartea o vei primi cu mult inainte de a o putea gasi pe refturile librariilor, iti garantez.

  8. Laryssa zice:

    primele doua le am…dar nu mai am rabadare pt cel de al trei-lea…ms frumos pt raspuns atat de prompt

    • ladyandreea zice:

      cu placere si eu am precomandat cartea.Cel mai probabil o vei primii in 1-2 zile daca ai optat pentru firma de curierat si in 5-7 zile cu posta romana. Din cate am inteles cartea este disponibila din data de 2 martie. In functie de data la care s-a inregistrat comanda ta si ai primit mail-ul de confirmare poti sa numeri zilele…

  9. Laryssa zice:

    ai citit cele doua volume din seria Sange Albastru,daca da as vrea sa stiu ce parere ai

    • ladyandreea zice:

      Da, le-am citit, am scris si o recenzie la primul volum pe care o poti gasi aici pe blog. Cel de-al doilea volum continua poveastea si fireste devine mult mai interesanta. Este o carte cu si despre vampiri, care aduce cateva elemente noi clasicelor povesti cu vampirii. Ti-o recomand cu caldura, daca iti plac cartile in genul Morganville Vampires cu siguranta o vei iubi si pe Blue Bloods.

  10. Laryssa zice:

    precomanda azi am facut-o,si am optat pt Posta,pfff daca stiam ca dureaza atat..asta este,dar stii daca pot sa anulez comanda?

  11. Laryssa zice:

    da imi plac,ms frumos pt recomandare

  12. Laryssa zice:

    sigur ca astept,maine dau o fuga in oras,sa vad daca o gasesc,si abia atunci vad ce fac

  13. Colly zice:

    salutare auzi andreea sti cam cate volume ar avea seria academia vampirilor?am vazut ca esty fana si ma gandeam ka poate stii..app imi place blogu;);););)kisses

  14. Bya zice:

    ador cartile astept cartea a 3 sper ca si cea dea 4 sa apara cat de curand pt ca numai pot de nerabdare sa le citesc :D:D:D:D

  15. Pamella zice:

    andreea ai ideea cam despre ce ar fi vb in volumul 6?
    iar vampiri din morganville suna mijtok chiar daca nu am citit seria…merita?

  16. Andrra :) zice:

    ador seria M.V , am citit pana acum primele 2 volume si astept sa apara si al 3-lea . Am inteles ca in america sunt 9 in momentul de fata iar autoarea a anuntat ca vor fi 12 in total .Poti sami spui cate voulme vor aparea in romania ? sper sa apara toate…:)

  17. Andrra :) zice:

    😀 Mersi muult pt informatie , abia astept sa le citesc . Si ai un blog super , chiar foarte frumos 🙂 ms inca o data . :d

  18. Andrra :) zice:

    in cate zile (sau saptamani) va aparea volumul 3 din Vampirii din Morgnaville in librarii ? pe net scria ca trebuia sa apara acum vreo 2 saptamani ..

  19. Laryssa zice:

    buna andreea…,ce parere ai despre orasul Orasul Oaselor?ce sti despre volumul 3 din sange albastru,cand va aparea?

    • ladyandreea zice:

      Despre Orasul Oaselor am auzit numai lucruri frumoase, asa ca si eu sunt nerabdatoare sa o citesc, in ceea ce priveste vol. 3 din seria Sange Albastru mai avem de asteptat, am inteles ca undeva in aprilie -mai. Cand voi avea mai multe detalii te voi anunta.

  20. Laryssa zice:

    am primit confirmarea de comanda la volum 3 din seria M.V pe 7.03 dar nu am primt cartea nici pana azi..:(((

    • ladyandreea zice:

      Ia legatura cu cei de la vanzari si cerele numarul de colet, apoi fa o vizita la posta de care apartii si intreaba-i daca au primit coletul (asta in situatia in care ai optat pentru Posta Romana). In situatia in care ai ales curierul vb cu cei de vanzari, de urgenta!

  21. Laryssa zice:

    offf avem cam mult de asteptat…nu mai am rabdare
    ms frumos pt indrumari,am facut greseala sa optez pt posta..asta este
    invatare de minte

  22. Andrra :) zice:

    Tocmai mi-am cumparat volumul 3 din M.V si doamna de la librarie mia zis ca e posibil ca in romania sa fie publicate doar trei volume si la primele doua volume scria pe spatele cartii continuarea , volumul care va urma. Pe spatele volumului 3 nu scrie ca ar urma un al patrulea volum. Deci, este adevarat , in romania exista doar 3 volume din seria M.V ??

  23. Diana zice:

    buna eu sunt noua pe aiki doar k am vazut k vb d V.M ador volumele astea shi am j eu o intrebare…o sa apara oare un film sau un serial dupa volume..ar fi chiar super 😡 nu credetzi?

  24. Diana zice:

    scz semnu vr sa pun altceva…sper sa imi raspunda si mie cineva…chiar sunt curioasa

  25. elena zice:

    cum pot comanda si eu a 5 volum tradus in romana ca nu il gasesc va rog

  26. Andreea zice:

    iubesc cartile din acesta serie sunt geniale :X

  27. ioanaraluk95 zice:

    am citit toate volumele din aceasta serie :X:X:X:X:X
    abia astept sa apara si volumul 5

  28. Sayuki zice:

    Am citit si eu primul volum de la biblioteca. A fost superb ❤ Doar ca Leda se misca mult prea repede ca sa pot tine pasul si am ramas in urma rau la seria asta…

    • Roman Diana Manuela zice:

      A aparut in State pe 3 mai, volumul cu numarul 10! Eu nu ma incumet la serii atat de lungi. O las pe autoare sa isi epuizeze toate ideile si dupa aceea eventual ma apuc de ele. Nu imi place sa astept sa tot apara cate un volum….. parca ramane lectura in aer, in asteptarea celorlalte.

      • Sayuki zice:

        La mine nu e problema ca astept sa apara cartea, eu astept sa fac eu rost de ea, ca doar ce mi-am cumparat volumul 2 si la Leda deja au aparut 4…

  29. clau_mrr zice:

    Buna! Voiam sa te informez ca la LED au aparut si volumele 3 si 4. „Aleea intunercului” si „Banchetul nebunilor”. Cine vrea mai multe informatii puteti intra pe http://www.vampiriidinmorganville.blogspot.com

  30. Dana zice:

    Imi plac foarte tare volumele din aceasta serie!!!….
    Am citit tot ce a aparut pana acum si sunt incantata!

  31. alexandra zice:

    hei stii cumva daca volumele se pot citi si online??

  32. me zice:

    cand o sa putem gasi vol.5 si in Romania?

  33. Alexandra zice:

    cate carti sunt aparute in romana ? n-am vazut decat 3, parca … 😕

    • ladyandreea zice:

      Sunt 4 pana in prezent : Casa de sticla, Balul fetelor moarte, Aleea intunericului si Banchetul nebunilor. Urmatoarea carte din serie care va aparea la sfarsitul lunii iunie sau inceputul lui iulie, va fi Domnia haosului.

  34. me zice:

    mai am o intrebare..stii cumva in mare parte ce se va intampla?sunt curioasa

  35. me zice:

    nu ai apucat sa il citesti pe 4 sau nu iti place seria?

  36. me zice:

    nu trebuie sa imi raspunzi daca nu vrei

  37. me zice:

    apropo,imi place mult site-ul tau,pe bune

  38. me zice:

    andreea ai citit si seria Fortele Raului Absolut?

  39. bubu zice:

    Hey buna, sunt o mare fana vampirii din morganville si am tot cautat pe internet sa vad daca pot gasii si filme de la cele 4 carti existente si in romana.. sau cel putin la prima, dar din pacate nu am gasit absolut nimica 😦 , decat traileruri fanmade. as vrea sa stiu daca exista sau cel putin daca vor aparea filme la carti. as fi intristata sa aflu ca nu, fiindca sunt extrem de palpitante cartile si atrag cititori.

    • ladyandreea zice:

      Din pacate cartile nu sunt ecranizate si pana in prezent nu am auzit nici eu ca ar fi vreun prioect in acest sens.Seria este foarte frumoasa, dar nu a trezit interesul nici unui producator de film.

  40. me zice:

    Andreea stii cand va aparea vol.4 din Fortele Raului Absolut?

    • ladyandreea zice:

      Fortele raului absolut este o trilogia, deci seria este terminata. Daca te referi la Darkest Rising, aceasta este o serie diferita si nu am cunostinta daca aceasta va fi contractata sau nu de Leda.

  41. me zice:

    eu am intrat pe site-ul autoarei,la cartile scrise si la seria Fortele Raului Absolut am vazut invocarea,rafuiala,revelatia si una noua chemarea

  42. me zice:

    aaaaaaaaa…multumesc ca ma l-ai lamurit deoarece chiar astept de mult timp sa apare:))

  43. me zice:

    andreea ce parerea ai despre Jurnalele Vampirilor?

  44. me zice:

    aham dar despre Sange Albastru?

    • ladyandreea zice:

      Este ok, am scris si la aceasta o recenzie.La majoritatea cartilor care sunt in lista de lecturi am scris si recenzii unde mi-am exprimat mai amanuntit parerea. In general mi-au placut toate cartile ce tin de genul uraban fantasy, paranormal romance etc., daca ar fi sa aleg cele mai dragi serii acestea ar fi:Academia Vampirilor si Instrumente mortale.

  45. me zice:

    aham am inteles deci as putea sa ma apuc de Academia Vampirilor in timp ce astept sa apara M.V nu?!adik daca o recomanzi inseamna ce e buna:)

  46. me zice:

    care sunt personajele negative din vol.3 M.V?(fac rezumat)

  47. PisikutzaHoatza zice:

    Andreea am o intrebare am vazut pe siteul oficial al academiei vampirilor ka va mai aparea o serie tot ca academia numai ka se cheama blood lines sau ceva de genu…ce vroiam sa te intreb uh daca ai citit academia vampirilor si asta noua blood lines se cam aseamana tot ku moroi si dhampiri o sa o mai citesty sau incerci altceva?Si daca incerc ceva imi poti recomanda ceva….o carte care sa nu fie cu vampiri?ceva in genu Instrumente Mortale…sa simt gustul si a ceva nou daca ma intelegi….Mersi astept raspunsu tau
    P.S uite siteul daca te intereseaza http://us.penguingroup.com/static/packages/us/yreaders/vampireacademy/home.html

    • ladyandreea zice:

      Am citit Academia Vampirilor si mi-a placut enorm, seria Blodlines este o contiunare a Academiei insa fara Rose si Dimitri. Stiu ca va fi publicata si la noi de Leda , cel mai probabil anul viitor. Eu o voi lua cu siguranta.
      Daca ai citit inInstumente Mortale si ti-a placut eu iti recomand sa incerci si Infernal Devices ( spin off-ul la I.M) (Leda), trilogia Fortele Raului Absolut(Leda), Jocurile foamei(Nemira) si Femei din lumea de dincolo( Luna Plina si Adoua luna plina – Tritonic).

  48. PisikutzaHoatza zice:

    =))))))))))))
    1.Cat de repede ai raspuns=))puteam sa jur ka va lua putin pana sa primesk raspunsul
    2.Aham deci uh ai vrea sa incerci si blood lines…..kk app mersi pentru recomandari….akuma caut pe la edituri sa vad care ar fi mai kool;)
    Mersii mult

  49. PisikutzaHoatza zice:

    Am intrat pe leda si are precomanda pt vampirii din morganville 5!!!!!!!!!

  50. PisikutzaHoatza zice:

    A Andreea inka o chestie….ce parere ai despre cartea Skulduggery Pleasant?A trecut o vreme de cand a aparut vol 1…nu dau si restu de volume?
    Sincer mie mi-a plakut primu vol enigmaticul detectiv schelet si as fi vrut si vol doi dar nu prea am mai auzit de cv zvonuri ka va da si vol 2 si restu vol…..u sti cv????

  51. anonymus zice:

    am terminat VM5 si pot sa spun ca a fost uimitoare cartea si pe parcursul ei am stat cu sufletul la gura si sunt intr-un suspans mare acuma deoarece abia astept sa vad ce o sa se intample si recomand seria la toti iubitorii de vampiri.

  52. wooow e super blogu asta…si app de seria asta…e mishtooo rau …dar pe loc1 ramane tot academia vampirilor:D::D…….stie cnv cum se face un blog k eu n-am nici cea mai mica idee

Lasă un răspuns

