Revolta de Suzanne Collins


Titlu original: Mockingjay

Traducerea: Ana – Veronica Mircea

Nr. De pagini: 544

Format: brosata

Editura: Nemira

Gen: S.F.Y.A.

“ Katniss a supravietuit calvarului Jubileului Pacificarii si inpreuna cu familia ei si cu Gale, se afla acum la adapost in Districtul 13. Dar in haosul final al Jocurilor, Peeta a cazut prizonier in mainile Capitoliului, iar presedintele Snow ii pregateste o soarta aparte. In timp ce focul revoltei  mistuie intregul Pamem, Katniss este sortita sa devina simbol al revolutiei. Pe masura ce evenimentele se desfasoara cu repeziciune, ea realizeaza insa ca a fost doar un pion mutat pe tabla. Consecintele devin de negandit pe masura ce numarul victimelor creste, iar Katniss trebuie sa gaseasca o solutie ce pare din ce in ce mai imposibila”

Coperta cartii

„Revolta ” este mult asteptatul volumul care incheie trilogia „Jocurile foamei”.

Districtul 12 nu mai exista, dar Katniss, Gale si inca cateva familii au reusit sa ajunga la adapost in districtul 13.

Peeta este prizonier in Capitoliu, iar intregul Panem este cuprins de flacara revoltei.

Katniss a devenit simbolul luptei de eliberare ajutata de cei din Districtul 13 care coordoneaza si sprijina grupurile de rebeli din districte. Insa ea nu este decat o piesa dintr-un puzzle, o marioneta manevrata de presedinta Coin. Asta pana cand se hotaraste ca a sosit vremea sa actioneze pe cont propriu. Insa nu este singura, ii are alaturi pe cei mai buni prieteni care sunt dispusi sa mearga alaturi de ea pana la capat indiferent de pretul pe care trebuie sa-l plateasca, iar acesta este pretul propriilor lor vieti.

Ultimul volum la fel de incitant ca si precedentele, la fel de plin de moment emotionante, de suspans si actiune.

Personajele sunt complexe si pe pacursul celor trei volume le descoperim calitatile, ne formam o imagine in privinta trasaturilor lor de caracter. Haymitch este mult mai mult decat un alcoolic ratat. Este un om cu suflet mare, un bun prieten dispus sa mearga pana la capat alaturi de protejatii sai. El are proprii sai demoni cu care trebuie sa lupte, pe care uneori ii ineaca ai aburii alcoolului, insa acestia nu dispar.  

Atat Peeta cat si Katniss se transforma din niste copii  inocenti  in tinerii incarcati de povara pierderilor celor dragi, dar toate astea nu ii doboara. In ciuda numeroaselor trauma fizice si psihice reusesc sa gaseasca puterea de a merge mai departe si de a se bucura de viata, de dragoste si de amintirea celor iubiti si disparuti.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Revolta de Suzanne Collins

  1. RRoxana zice:

    Mi s-a parut putin ciudat, pentru ca Katniss nu mai era asa puternica. Dar e de inteles, la cat a suferit…

  2. Sayuki zice:

    Eu astept Gaudeamus-ul de vara asta ca sa imi cumpar volumul. Uh..si de cand tot astept targul asta, si inca mai am destul de asteptat… Si da, parca astept sa vina cartea la mine…

    • ladyandreea zice:

      Si eu astept Gaudeamus-ul de la noi, nu stiu inca ce carti imi voi lua,dar cu siguranta voi gasi eu ceva sa-mi placa.

      • Sayuki zice:

        Nici eu nu sunt sigura ce carti vreau sa imi iau, pentru ca tot imi fac liste in minte si apoi imi aduc aminte ca mai vreau o carte si trebuie sa schimb iar lista si tot asa. Spre sa reusesc sa strang vara asta ceva bani, sa am ce cheltui la Gaudeamus 🙂

Lasă un răspuns

