Draga John de Nicholas Sparks


Titlu original: Dear John

Traducerea: Laura Frunza

Nr. De pagini: 314

Format: brosata

Editura: Rao

Gen: Romance

“ John, un tanar rebel si confuz, renunta la scoala si se inroleaza in armata, nestiind ce altceva sa faca in viata, pana cand o intalneste pe fata visurilor sale, Savannah. Atractia reciproca se transforma rapid intr-o dragoste puternica, iar Savannah hotaraste sa-l astepte pe John sa-si indeplineasca datoria fata de tara.

Dar tragedia din 11 septembrie din Statele Unite schimba totul. John simte ca trebuie sa ramana alaturi de camarazii sai in aceste momente  si se inroleze pentru inca doi ani. Din nefericire pentru el, intre timp, viata merge mai departe pentru Savannah care se indragosteste de altcineva. Scrisoarea care incepe cu “Draga John” frange o inima si schimba pentru totdeauna doua vieti.

Intors acasa, John trebuie sa sa obisnuiasca cu idea ca Savannah, acum o femeie maritata, este dragostea lui adevarata si sa ia cea mai dificila decizie din viata lui.”

Coperta cartii

Nicholas Sparks este autorul a peste treisprezece romane de dragoste, dintre care o parte din ele au avut parte si de ecranizari („Draga John” este unul dintre ele).

Romanul urmareste o parte din viata lui John Tyree, un tanar American care isi cauta identitatea. Ca multi alti tineri  trece prin momente de ratacire cautandu-si drumul in viata. Armata ii schimba existenta transformand tanarul turbulent si confuz intr-unul organizat, responsabil si matur. Insa el simte ca viata sa este goala, lipsita de sens, aste pana in ziua in care o intalneste pe Savannah, de care se si indragosteste imediat.

Fata ii pare perfecta, plina de calitati, astfel ea devine pentru el central universului. Pentru o vreme iubirea lor chiar se apropie de perfectiune, insa decizia lui John de a-si prelungi  perioada de sedere in armata, departe de casa si implicit de iubita lui o schimba pe Savannah.

Daca pentru John lucrurile par a ramane neschimbate, pentru ea viata ofera si alte optiuni. Astfel o scrisoare de despartire le  schimba destinul .

Peste cativa ani cei doi se reintalnesc marcati de experientele dureroare pe care viata le rezervase fiecaruia.  Vor putea oare sa-si reia povestea de iubire sau timpul i-a schimbat atat de mult incat nu mai au ce-si spuna?

“Draga John” la fel ca si celelalte romane ale lui Sparks vorbeste despre oameni  obisnuiti, despre dragoste, despre experientele care marcheaza viata, dar mai ales despre decizii care schimba cursul existentei.

Este o carte pe care o recomand cu caldura tuturor celor cu suflete romantice, tuturor celor care cred ca iubirea este cel mai minunat si miraculos lucru care ni se poate intampla in viata.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Draga John de Nicholas Sparks

  1. Darkflayer zice:

    finalul filmul ma asteptam sa fie altul.cartea nu am citit’o dar as vrea.sper sa mi’o pot cumpara

  2. ladyandreea zice:

    Finalul lasa loc de mai multe interpretari, viitorul poate rezerva orice. Cartea o poti cumpara de pe site-ul edituri Rao, iar daca iti faci cont la ei poti sa beneficiezi si de o reducere de 10% la orice comanda. Ce-i drept Rao are carti cam scumpe, dar unele dintre ele merita.

  3. Andreea zice:

    ai idee daca gasesti si „O plimbare de neuitat” tradusa in romana? 😀

  4. RRoxana zice:

    Mi-ar placea sa am multe carti de Nicholas Sparks. Eu una sunt o fire romantica, si ma dau in vant dupa cartile de dragoste. De curand am terminat „Scrisoare de Dragoste” de Mihail Drumes, si vreau sa spun ca plangeam pe ascuns ca sa nu ma vada tata :))

    • Roman Diana Manuela zice:

      mai e o carte frumoasa de la autorul asta…”jurnalul” se numeste (The Notebook), merita sa o citesti sau sa vezi cel putin ecranizarea! o sa te emotioneze….tot poveste de dragoste e

      • RRoxana zice:

        Am vazut filmul si chiar mi-a placut la nebunie. Si chiar cartea asta o caut sa o iau prima, dar nu prea gasesc o oferta.

    • Sayuki zice:

      De asta citesc eu de obicei seara/noaptea. Sa pot sa plang in voie :))
      Scrisoare de Dragoste o am in biblioteca, dar inca nu am citit-o. Am citit Invitatie la Vals si a fost superba.

      • Dana zice:

        An citit si invitatie la vals si scrisoare de dragoste si la amandoua am plans in hohote!
        E buna strategia aia cu cititul noaptea!

  5. Roman Diana Manuela zice:

    am vazut-o pe internet cu aprox. 15 Ron (in functie de site), e ok pretul. ma bucur ca ai vazut filmul…m-am uitat de muuulte ori la el

  6. Dana zice:

    Eu am citit cartea de la o prietena si apoi am vazut filmul …
    Ambele sunt foarte bune …
    La fel ca toate cartile de Sparks.

  7. Sayuki zice:

    Chiar imi pare rau ca inca nu am citit nimic de acest autor… Ca din cate vad, numai lucturi bune sunt de spus.

Lasă un răspuns

