Bestia de Alex Flinn


Titlu Original: Beastley

Traducerea: Shauki Al – Gareeb

Editura: Rao

Format: cartonata cu supracoperta

Nr. De pagini: 251

Gen: Fantasy

Sunt o bestie. O bestie. Nu chiar un lup sau un urs, o gorila sau un caine, ci o creatura noua, oribila, bipeda cu colti si gheare si par peste tot. Sunt un monstru. Credeti ca vorbesc de basme? In nici un caz. Totul se intampla in New York. Acum. Nu este o diformitate, nu este o boala. Si voi ramane asa pentru totdeauna, distrus, daca nu reusesc sa rup vraja. Da, vraja, vraja pe care vrajitoarea din clasa de engleza a aruncat-o asupra mea. De ce m-a transformat intr-o bestie care se ascunde ziua si bantuie noaptea? Am sa va spun. O sa va spun cum am fost Kyle Kingsbury, tipul care si-ar fi dorit oricine sa fie, cu bani, aratos, viata perfecta. Si o sa va mai spun si cum am devenit…o bestie.”

Coperta cartii

Cu totii am auzit povestea „Frumoasa si Bestia” scrisa de fratii Grimm sau cel putin am vazut filmul produs de Disney. Romanul „Bestia” a adus o noua aura binecunoscutei povesti prin transpunerea ei in lumea moderna. De data aceasta privita prin ochii bestiei.

Kyle Kingsburg este un ticalos. El crede ca daca are bani si un aspect fizic frumos totul i se cuvine. Ii face placere sa umileasca persoanele care nu se ridica la nivelul sau – asta faci si cu Kendra Hilferty, o fata nu tocmai atragatoare de care se amuza invitand-o la o petrecere unde se afiseaza apoi cu o alta fata ignorand-o complet pe Kendra.

Dar sa fim seriosi copii si adolescentii sunt rautaciosi. In fiecare scoala exista mereu astfel de personae care au un comportament asemanator cu cel al lui Kyle.

Aceasta carte nu este insa numai transpunerea unui basm, ci mai mult este o carte despre judecata, prietenie, respect si dragoste adevarata. Sa nu intelegeti gresit nu este una dintre acele carti plictisitoare, care incearca sa ne ofere lectii moralizatoare, ci mai degraba este o scriere luminoasa si amuzanta.

Alex Flinn creaza personajul Kyle Kingsburg (Adrian) cu mult talent. Ii putem observa temerile, bucuriile si deceptiile pe care le traieste. Personajul evolueaza foarte mult pe parcursul cartii, insa intr-o maniera credibila. El este  permanent supravegheat de catre tutorele sau orb Will  si de catre Magda menajera, pe tot parcursul transformarii lui, urmarindu-i fiecare pas pe care il face spre a deveni  o persoana mai buna.

Lindy- Frumoasa, nu este genul de fata dupa care baietii intorc capul pe strada. Ea este draguta, insa adevarata ei frumusete este ascunsa ochilor celor ce o privesc. Aceasta fata nu a avut o viata usoara, mama ei a murit de mult, tatal ei este dependent de droguri, iar ea se lupta  din greu pentru a reusi in viata. Chiar mi-a placut  personajul acesta, Lindy este o fata draguta si afectuasa.

Un element inedit pe care il introduce autoarea in carte este acela al paginilor care transpun discutiile de pe un chart room al unui grup numit” Schimbari Neasteptate”. Discutiile dintre diferite personaje de poveste cum ar fi  broasca sau micuta sirena aduc un plus de amuzament cartii.

Drept confirmare a uriasului succes de care s-a bucurat acest titlu, fiind tradus in 18 tari si obtinand numeroase premii, in curand, pe marile ecrane, va aparea filmul Bestia, o superproductie marca CBS si Sony Pictures.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Bestia de Alex Flinn

  1. RRoxana zice:

    Puteam sa jur ca Alex Finn e un barbat :). In fine, ma bucur ca m-am lamurit. Mi-ar placea sa am mult cartea asta, Frumoasa si Bestia e povestea mea preferata scrisa de Fratii Grimm. Nu stiu de ce, dar m-a impresionat mereu. Si coperta de la noi mi se pare foarte frumoasa.

  2. Roman Diana Manuela zice:

    cartea e inca la un pret destul de ridicat, insa trailer-ul m-a convins sa nu ratez serialul, indiferent cand apare si la noi

  3. Oanna zice:

    Nu am mai putut astepta sa fac rost de carte si am vazut filmul. Sincer nu mi s-a parut prea reusit, totusi cartea cred ca este mai reusita, cel putin asa sper.

Lasă un răspuns

