Academia Vampirilor de Richelle Mead


Titlu original: Vampire Academy

Traducerea:Catalin Pruteanu

Editura: Leda

Gen: Urban-fantasy

Format: cartonata

Nr. De pagini: 383

“Academia Sf. Vladimir nu este o scoala ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns in strafundurile padurilor din Montana, in care moroii (vampiri vii si muritori) sunt educati in tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumatate oameni, jumatate vampiri) sunt antrenati sa-i apere de atacurile sangeroase ale strigoilor (morti vii), cei mai inspaimantatori si mai periculosi vampiri.

Rose Hathaway, o fata dhampir, se pregateste sa devina garda de corp pentru prietena ei cea mai buna, printesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur si epuizant, iar, pe langa intrigile si comploturile din Academie, situatia ei se complica din cauza unei idile tainuite si interzise. Avand o legatura psihica iesita din comun, cum nu s-a mai intalnit de secole, cele doua eroine incearca sa faca fata amenintarilor…”

Coperta cartii

De cand Rose si Lissa au evadat din Academia Sf. Vladimir tot timpul au fost nevoite sa se ascunda. Dupa doi ani de la fuga lor insa au fost capturate si aduse inapoi la scoala. Sf. Vladimir insa nu este o scoala obisnuita, ea este construita intr-o zona ascunsa in inima padurilor din Montana. Aici tinerii moroi si dhampiri sunt invatati regulile societatii de care apartin. Si inca ce societate – Richelle Mead construieste o lume minunata creata din trei rase majore.

Moroii sunt “vampirii buni”, ei traiesc in societate, au regalitati si se hraesc lund sange de la donator.

Strigoii sunt clasicii vampiri rai, ei sunt nemorti, damnati si nu se pot expune in lumina soarelui. Strigoii au fost inainte moroi care au ucis pentru a se hrani sau un moroi/dhampir/om muscat de un strigoi si transformat impotriva vointei sale.

Dhampirii sunt jumatate om si jumatate vampir. Ei pot iesi in lumina, dar nu pot utilize magia ca si moroii, insa  sunt mai puternici decat moroii si oamenii. Dhampirii sunt antrenati pentru a- i proteja pe moroi.

Actiunea se desfasoara in Sf. Vladimir si este construita in jurul barfelor, petrecerilor,iubirilor interzise si temerilor.

Scoala insa nu este suficient de sigura pentru Lissa si Rose face tot ce-i sta in putere pentru a o proteja. Din nefericire dusmanii nu sunt intotdeauna cei pe care ii crezi.

Mi-a luat ceva timp la inceputul romanului ca sa inteleg cum functioneaza intreaga societate, insa am fost prinsa foarte repede de poveste. Ideea si personajele romanului sunt minunate. Rose este foarte isteata si mereu are pregatita cate o replica spirituala, insa ea este totusi o fata normala cu propriile-i slabiciuni.

Descrierile pe care le face autoarea sunt atat de reale incat iti poti imagina fiecare detaliu si de asemenea poti simtii tensiunea momentelor cheie. Nu am putut sa las cartea din mana pana ce nu am terminat-o si la sfarsit m-am grabit sa mi-o comand pe urmatoarea.

Sincer mi-a placut aceasta serie mai mult decat Amurg, pot sa spun chiar ca este seria mea favorita.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Academia Vampirilor de Richelle Mead

  1. deea zice:

    seria mea preferata:X cat de rau imi va parea cand se va termina…

  2. Sayuki zice:

    Eu am citit decat primul volum, dar m-a lasat putin dezamagita…nu stiu..cred ca ma asteptam la ceva mai mult avand in vedere ca e una dintre cele mai populare serii de la noi. Dar poate imi voi schimba parerea la urmatoarele volume 🙂

    • ladyandreea zice:

      Cand am inceput sa citesc seria aceasta, eu imi luasem volumele 1si 2 impreuna si poate de aceea am fost mai repede captivata de poveste. Al doilea volum este mult mai bun, primul ce-i drept nu este senzational.

      • Sayuki zice:

        Eu inca astept sa gasesc volumul 2 la biblioteca. Stiu ca il au, au toata seria, dar e „batalie” pe volume…

  3. Roman Diana Manuela zice:

    Fata de pe coperta acestui volum imi seamana cu Angelina Jolie…sper ca nu am inceput sa delirez…

  4. Dana zice:

    Prea frumoasa seria ca sa nu fie citita!!

    • Roman Diana Manuela zice:

      daca am putea tine pasul cu tot ce apare si merita citit…. am auzit si eu numai de bine despre seria asta, si vad ca andreea citeste ultimul volum aparut din serie. inseamna ca merita

  5. Roman Diana Manuela zice:

    bineinteles ca te asteptam sa ne spui mai detaliat parerea ta intr-un articol….ne-ai obisnuit prost si acum tot cerem

  6. Sayuki zice:

    Am reusit sa citesc pana la volumul 3, si mi-am chimbat parerea. Chiar e o serie grozava 🙂

Lasă un răspuns

