Morti pana la apus de Charlaine Harris


Titlu original: Dead Until Dark

Traducerea:Sorin Voinea

Editura: Leda

Gen: fantasy

Format: brosata

Nr de pagini:466

Din momentul in care Sookie il intalneste pe vampirul Bill crede ca viata ei va deveni in mod sigur mai interesanta. Nu numai ca el este cel mai palpitant lucru ce intra in viata ei, in plus ea se simte atrasa de el si incepe sa-si dea chiar si intalniri cu acesta.

Abilitatile de telepata pe carele are Sookie fac ca acea vraja pe care vampirii o exercita asupra oamenilor sa nu aiba efect si asupra ei. In plus este foarte fericita cand descopera ca capacitatile ei extrasenzoriale nu functioneaza si asupra lui Bill.

Relatia lor este insa complicate pentru ca vampirii nu mai sunt oameni. Ei nu au acelasi cod moral ca si oamenii si pot deveni  viciosi in mod deosebit atunci cand sunt prin preajma si alti vampiri.

Bill insa incearca sa se integreze si sa duca o viata relativ normala  in comunitatea umana.

In afara de Bill in acest prim volum facem cunostinta si cu vampirul Eric. Acesta este proprietarul unui club de noapte pentru vampiri  in Shreveport, iar in plus el este si liderul vampirilor din zona. Insa Eric este un personaj pe care insa  il vom cunoaste mai bine in urmatoarele carti.

“ Morti pana la apus” este prima carte din seria ”Vampirii sudului”. Povestea este spusa la persoana intai de catre Sookie. Ea traieste intr-o America unde vampirii chiar exista. In  aceasta carte Sookie descopera existenta si altor fiinte supranaturale in afara de vampiri, cum ar fi seful ei Sam care este un “ schimbator de forma”.

Un aspect care mi-a placut la aceasta serie  este modul in care Sookie descopera lumea supranaturala. Carte dupa carte cititorii impreuna cu Sookie incep sa cunoasca o intreaga lume de finite supranaturale de care ea nu a avut habar pana cand nu l-a cunoscut pe Bill.

Un alt aspect al cartii pe care tin sa-l mentionez  este suspansul creat prin misterul crimelor. Recunosc ca am citit cartea cu sufletul la gura si abia asteptam sa descopar asasinul. Charlaine Harris stie cum sa te tina sub tensiune.

In incheiere as vrea sa mai adaug ca „Morti pana la apus” este o carte complexa si a fost o adevarata incantare sa o citesc.

Asa cum probabil stiti marea majoritate cartile seriei “ Vampirii sudului” stau la baza unui serial de televiziune “True Blood” produs de HBO.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Morti pana la apus de Charlaine Harris

  1. deea zice:

    Tu ai citit vreun volum din seria Vampirii Sudului?

  2. Sayuki zice:

    Eu am inceput seria de la volumul 2, l-am citit pe 3, acum il citesc pe 5…Inca nu am reusit sa gasesc la biblioteca 1 si 4, intotdeauna imprumutate de altii… Si cand ma gandesc ca in ianuarie am vazut in raft primul volum dar am zis ca il iau data viitoare..dar nu l-am mai vazut de atunci ..uff.. Dar imi place seria si o citesc si asa, ca totusi nu e asa de mare legatura intre volume incat sa nu le pot citi decat pe toate la rand.

    • ladyandreea zice:

      Eu mi-am luat volumul 1, l-am citit si mi-a plcat. Acum astept sa apare urmatoarele in editia cartonata (pe primul il am cu coperta brosata). Mi se par mai rezistente volumele cartonate.

      • Sayuki zice:

        Eu nu prea tin cont de cat de rezistente sunt, pentru ca oricum sunt singura care le citeste, apoi raman in bibliotecam deci nu are ce sa se strice la ele, dar imi plac copertile cartonate pentru ca mi se par mult mai frumoase, mai impresionante. Tin minte cand mi-am luat Dragonul Maiestatii Sale (cred ca a fost a doua carte cu coperta cartonata pe care mi-am cumparat-o) si cand am deschis cutia in care se afla am stat minute in sir privind-o, dar fara s-o ating. Mi se parea asa de…superba.

  3. RRoxana zice:

    Cred ca Vampirii Sudului are intr-un fel cam toate felurile de carti: dragoste, suspans, roman politist, fantasy, putina istorie (scrie ceva despre un razboi, nu am reusit sa tin minte) si de obicei, romanele de genul nu sunt extrareusite, insa astea chiar mi se par destul de reusite 😀

  4. Oanna zice:

    Acesta este singurul volum din seria Vampirii sudului pe care l-am citit.
    Pe mine nu prea m-a impresionat mai deloc asa ca nu cred ca sunt sanse sa citesc si restul volumelor.

Lasă un răspuns

