O carte de exceptie, un film pe masura…


Pacientul englez

Pacientul englez

 
AUTOR: Michael Ondaatje
COLECTIE: BIBLIOTECA POLIROM.Proza XXI
PRET:
29.95 RON
DOMENIU: Literatura universala
ISBN: 978-973-46-1930-6
ANUL APARITIEI: 2011
NUMAR PAGINI: 360
FORMAT: 106×180
 
Pacientul englez a fost ecranizat cu acelasi titlu in 1996, in regia lui Anthony Minghella, cu Ralph Fiennes si Kristin Scott Thomas in rolurile principale.

Pacientul englez are drept personaje centrale patru oameni cu existente pustiite, impinsi de hazard sub acoperisul unei foste manastiri italiene, la sfirsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial. E Hana, o infirmiera amortita de spectacolul suferintei si mortii atitor soldati ingrijiti; Caravaggio, un hot si spion mutilat, dependent de morfina; Kip, un genist sikh care-si pune zilnic viata in pericol dezamorsind bombe; si mai e misteriosul pacient cu trupul ars, de nerecunoscut, ingrijit de Hana, pe care lumea il ia drept englez si care incepe sa dezvaluie incet, incet o poveste de dragoste, cu aventuri in desert si razboi, ce ajunge sa-i bintuie si sa-i transforme pe ascultatorii sai. Pentru acest roman, autorului i s-a decernat prestigiosul Booker Prize si Governor General’s Award in Canada.

„Un roman ca un covor zburator, a carui magie face lumile apuse si timpurile uitate sa-si spuna povestea … o carte ca un vis, cum rar au mai aparut in ultimii ani. ” (Time)

„Pana indeminatica a lui Ondaatje tese ca intr-o pinza istoriile unor oameni inlantuiti fara scapare in tot soiul de povesti de dragoste si razboi. Pacientul englez este o capodopera a fictiunii contemporane. ” (Don DeLillo)

Si afisul filmului:

 
 
   
   
   
       

 
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la O carte de exceptie, un film pe masura…

  1. Dana zice:

    Am vazut filmul cu mare mare placere…dar sincer habar nu aveam ca e si carte!! Cu siguranta intrece filmul!!

    • Sayuki zice:

      Am observat ca de multe ori se intampla ca cineva sa vada un film si sa nu stie ca e facut dupa carte. Nu scrie pe nicaieri pe ce se bazeaza scenariul?..ca asa mi s-ar parea normal.Mie de obicei mi se intampla invers, dar numai pentru ca nu ma prea uit la filme.

  2. Roman Diana Manuela zice:

    am citit si cartea si am vazut si filmul. nu mai are rost sa spun nimic, ai spus tu totul in titlu

  3. Dana zice:

    Cu cate carti bune sunt pe lume ,…nu-mi pot permite luxul sa citesc o carte de mai multe ori….:)) :)) dar la asta as face o exceptie!

    • Roman Diana Manuela zice:

      ai sa vezi ca, in timp….peste ani ma refer, nu o sa iti mai amintesti exact despre ce era vorba in carte, mai ales daca obisnuiesti sa citesti mult. o sa ramai insa cu ideea ca a fost o carte care te-a impresionat si atunci o sa iti doresti macar sa o mai rasfoiesti

      • Dana zice:

        Asa este …si nu in timp ..mi se intampla de multe ori si pun pariu ca nu numai mie …ci si tie si la altii…atunci cand termin un roman care imi place l-as lua iar sa-l citesc ..dar trebuie sa-mi stopez „foamea ” pt ca am si alte carti care ma asteapta …
        Asta e viata!

      • Sayuki zice:

        Eu cred ca in timp voi vrea sa recitesc unele carti doar de dragul de a retrai acele sentimente pe care le-am trait cand am citit-o prima data, desi nu cred ca va fi chiar aceeasi senzatie…

Lasă un răspuns

