Jurnalele vampirilor Intoarcerea: Caderea noptii de L.J.Smith


Titlu original: The Vampire Diaries: The Return: Nightfall

Traducerea: Mirella Acsente

Format: cartonata

Editura: Leda

Nr. De pagini: 639

Coperta cartii:

Elena Gilbert s-a întors din Lumea Cealaltă şi trebuie să înveţe din nou cum să trăiască printre oameni. În Căderea nopţii este ajutată de iubirea vieţii ei — vampirul Ştefan Salvatore — şi bunii săi prieteni — Bonnie, Meredith şi Matt.

Dar puterile răului se adună din nou în Fell’s Church, atrase de darurile acordate Elenei în Viaţa de Apoi şi de sângele ei, care pulsează cu o forţă unică ce o face irezistibilă pentru orice vampir.

Ştefan este luat de lângă Elena, chiar atunci când are cel mai mult nevoie de el, şi ea trebuie să se întoarcă spre fratele acestuia, Damon, pentru ajutor. Însă Damon, întotdeauna vânător, este acum cel vanat…

Ei bine cartea aceasta a starnit o multime de controverse printre iubitorii genului urban fantasy, in mare masura “vinovat” de aceste interminabile controverse este serialul tv care are la baza aceasta serie de carti, dar care insa nu are foarte mult in comun cu aceasta – si de aici marea discordie.

Tocmai de aceea am sa fac abstractie de existenta  filmului si am sa analizez cartea ca si cum acesta nu ar exista.

In urma cu un an am citit prima parte a seriei, acele patru carticele care ne spun povestea de dragoste dintre Elena , Stefan si Damon, caci stiti si voi ca este vorba despre un triunghi amoros. Ideea de baza este simpla, pentru ca mai toate romanele de dragoste au un “triunghi amoros ” la baza.Ceea ce o face deosebita este faptul ca in cazul acesta eroina este umana (in cea mai mare parte a timpului), iar cei doi baieti (frati – nimic inedit nici in cazul acesta) sunt vampiri si de aici povestea.

Dar sa trec peste prezentarea primelor volume si sa ma rezum la cel de fata. Acesta a fost scris la o distanta de zece ani fata de primele, deci autoarea a avut timp sa constate cam ce ar mai fi necesar sa adauge seriei, sau cel putin asa ar fi trebuit. Din punctual meu de vedere nu ar mai fi fost necesar sa o continue. Asa cum au fost ele scurte si usor vagi au avut o finalitate. Si iata ca autoarea s-a ambitionat sa scrie o continuare si probabil ca i s-a reprosat ca primele carti au fost scurte (aproximativ 200 pagini per volum), caci de data asta a scris…639 de pagini(volumul de fata). O poveste incalcita, cu fel de fel de demoni, posedati, schimbari de atitudine. Si doamne cat m-am plictisit, iar la un moment dat nici nu mai am inteles despre ce citeam asa ca am abandonat-o pe la capitolul 20 si dupa o vreme am reluat-o pentru ca nu imi place sa las carti neterminate. In fine pe la sfarsit s-au mai inchegat  ideile cu privire la actiune.

In concluzie eu nu vreau sa mai citesc continuarea, nu mi se pare ca autoarea stapaneste (in cazul acestei serii) arta de a crea o actiune logica, clara, cursiva. Din punctual meu de vedere a pus prea mult elemente fantastice si nu a dat naturalete personajelor, nu sunt credibile, nu te poti identifica cu ele (nici macar cu cele umane, ce sa vorbesc despre cele supranaturale), iar pana la urma nu am prins mesajul cartii. Este prea profund si nu l-am putut deslusi eu sau el chiar nu exista?

Totusi pentru cei care au citit seria si au o cu totul alta pare decat mine, iata linkul de precomanda pentru urmatorul volum:

http://www.ledabooks.ro/Vampire_diaries6/

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Jurnalele vampirilor Intoarcerea: Caderea noptii de L.J.Smith

  1. Alex zice:

    Of, eu nici nu am inceput-o tocmai fiindca nu vreau sa regret ca am citit-o. Si din pacate majoritatea are o parere asemanatoare cu a ta. Astept parerile si la volumul al 6 sa vad cum evolueaza. Mie imi place la nebunie serialul si este pacat de serie, plus ca nu imi place sa-mi las seriile in pom. De acord cu tine ,trebuia sa se opreasca la vol 4.

    • ladyandreea zice:

      Ma bucur ca mai sunt si altii de aceeasi parere, din pacate din interese materiale sau de alta natura autoarea s-a ambitionat cu seria asta si nu a iesit mare lucru, sunt curioasa cum este Ritualul, nu am citi-o inca.
      In ceea ce priveste serialul si mie imi place mult, este foarte reusit.

      • Roman Diana Manuela zice:

        oricum nu m-a atras seria de la bun inceput, cititnd recenzia ta cu siguranta nu regret. 10 ani intre volume si cel de fata….
        cred ca autoarea a avut muult prea mult timp sa se gandeasca incat i-a iesit o poveste incalcita. pentru unele serii e mai bine sa se termine cat inca sunt interesante

      • Sayuki zice:

        Intr-adevar, seria ar fi fost mai frumoasa daca se termina la volumul 4… Si spun asta chiar daca sunt o fana si mi-am cumparat si urmatoarele volume, care mi-au placut. Dar isi pierde din farmec. Nu ma deranjeaza incalceala de care vorbeste toata lumea, dar ma deranjeaza noile puteri ale Elenei, care mi se par exagerate, la fel ca si faptul ca s-a intors din morti pentru a 2 -a oara, daca nu ma insel, si de data asta dupa ce pe parcursul unui intreg volum a fost moarta…

  2. RRoxana zice:

    sa stii ca ai dreptate, si nu degeaba au concediat-o. Din cate am inteles, a fost data afara pentru ca pana la urma Elena a ramas cu Stefan. Eu mi-am luat si urmatorul volum, chiar daca e vai de mama lui, tot sunt foarte curioasa in legatura cu el. Am observat si eu schimbarea asta, darr… prefer sa imi amintesc cum scria inainte. Si cred ca Ritualul e mai bun scris fata de Intoarcerea pentru ca si el e scris prin anii ’90.

    • ladyandreea zice:

      Pai daca ti-ai luat volumul 2 astept sa-mi spui tu cum ti se pare si eventual sa-mi si povestesti in mare despre ce se mai intampla. In ceea ce priveste Ritualul ma tenteaza sa-l iau pentru ca sper sa fie mai bun decat seria asta (J.V), altfel de ce ar mai fi fost atat de apreciata ca autoare de urban- fantasy?!

      • Daniela zice:

        Am citit Ritualul. Saptamana trecuta, luni, am terminat volumul. Este superba cartea, imi place foarte mult, mai mult decat JV. Seria „Cercul secret” este foarte reusita, in comparatie cu Jurnalele Vampirilor, parerea mea. V-o recomand!

      • ladyandreea zice:

        Multumesc, atunci o sa o trec pe lista de cumparaturi. Ezitam sa o cumpar pentru ca imi era teama sa nu fie asemanatoare cu Jurnalele vampirilor.

  3. Daniela zice:

    Am inceput si eu volumul 5 si am ramas la pagina 350, dar sincer nu am chef sa citesc mai departe. Cred ca o carte mai comerciala si plictisitoare, care sa nu-ti exprime nimic, sa nu te faca sa simti ca ai lua parte la acea actiune, nu am citit in viata mea. Cum se spune „mai mult a batut apa-n piua”, autoarea. 😡

  4. mie nu m-a placut de nicio culoare seria. bine, si eu am citit pana la volumul asta, inclusiv. da’ nu-mi place stilul autoarei, nu-mi place cum scrie. am prietene care se descurca mult mai bine decat ea.
    pe mine ma deranjeaza tot ce tine de schimbarile elenei. prea multe schimbari, prea perfecta, prea…..plictisitoare

  5. Sayuki zice:

    Da, are actiune incurcata si uneori ajungeam sa nu mai inteleg nimic, dar mie tot mi-a placut (mda, imi cam plac lucrurile incurcate :/ )
    Ce nu-mi place e ca e o chestie comerciala, mai ales coperta, singura legatura pe care o are cu cartea fiind ca serialul in care joaca cei trei are acelasi nume cu seria 😐

  6. ioanaraluk95 zice:

    mie una mi-a placut cartea :”>
    si cred ca sunt singura de aici care spunea asta :)))
    desi ai dreptate in legatura cu cartea,pe mine una ma atras(inafara de insectele acelea care tot apar si te controleaza sau omoara care deja intra prea mult in SF dupa parerea mea) :X

    • ladyandreea zice:

      Ma bucur ca ai o opinie favorabila despre serie, este normal sa avem pareri variate, iar pana acum majoritatea care au comentat pe blog, au fost dezamagiti de carte.

  7. Dana zice:

    Si eu cred ca era mai intelept sa se opreasca la vol. 4….Totul pare asa de amestecat si neclar….Nu stiu parca nu a mai scris L.J. Smith…..
    Imi pare chiar rau pt. ca e seria mea preferata….:((

  8. laura8402 zice:

    Mie chiar mi-au placut primele 4 volume,dar trebuie sa recunosc ca a cam dat-o in bara cu asta.Toate schimbarile prin care a trecut Elena -alea in special mi se pare ca fac cartea plictisitoare.Totusi,mi-am cumparat si al saselea volum,probabil pentru ca mi-a placut prea mult seria inainte si inca sper ca macar asta sa fie mai OK.O sa iti zic cum mi s-a parut.

  9. Andreea zice:

    am inteles ca apare cu revista bravo pe 24 mai stii ceva legat de asta ? :-??

    • ladyandreea zice:

      Stiu ca apare pe data de 24 mai, impreuna cu revista Bravo si va fi gasita la toate chioscurile de difuzare a presei la pretul de 10,90 lei. Cartea are 288 de pagini, este tradusa de Adrian Deliu si coperta este brosata (formatul este de 10,5 x 17,5 cm), deci mai micuta.

      • Dana zice:

        Eu o astept de mult timp….Sper sa nu ma dezamageasca!
        Andreea, tu o vei cumpara?

  10. ladyandreea zice:

    Volumul 6 din seria Jurnalele vampirilor nu o voi mai cumpara, daca o castig sau daca o gasesc pe undeva cu imprumut o voi citi insa. In schimb imi voi lua volumul 1 din jurnalele lui Stefan, oricum are un pret foarte bun.

    • Sayuki zice:

      La Jurnalele lui Stefan pretul m-a convins si pe mine, ca daca era tot in jur de 40 de lei, cum sunt mai toate cartile la Leda, nu as fi cumparat-o. Acum vreau sa o iau doar in curiozitate.

      • ladyandreea zice:

        La pretul asta ar fi si pacat sa nu o iei. Eu tot din curiozitate am sa o cumpar.

      • Sayuki zice:

        Exact. Am auzit ca se vor da toate cele 3 volume cu revista, dupa care vor aparea la Leda in varianta hardcover si pretul va fi in jur de 40 de lei, deci chiar merita luate cu revista.

      • Roman Diana Manuela zice:

        eu cred ca sunt singura care nu si-a cumparat cartea cu bravo… pentru nu am inteles foarte bine despre ce e vorba de fapt? e o continuare, (deci nu o sa inteleg nimic daca nu le citesc pe celelalte), sau nu se leaga de celelalte volume? (si atunci am si eu sanse sa inteleg ceva)

      • Sayuki zice:

        Pai poti sa o citesti chiar daca nu ai citit nimic din serie. Actiunea in Jurnalele lui Stefan se petrece inainte de cea din Jurnalele Vampirilor si incepe inainte ca cei doi frati sa devina vampiri. Dar se bazeaza si pe serial, deci nu prea seamana cu ce se povesteste in serie…

  11. Nicole zice:

    Hmm..Eu abia am citit primele 2 volume din seria „Jurnalele Vampirilor” si la momentul de fata o ador..Sper ca nu este chiar asa rea noua carte…Vreau sa zic ca acum sunt atat de indragostita de intreaga serie, incat nu stiu cum ar putea sa se transforme totul in ceva plictisitor.Rmane doar sa sper.Oricum imi voi cumpara toate volumele, m-am gandit caci daca tot am inceput seria, s-o termin.

    • Sayuki zice:

      Daca le-ai citit pe primele 2, nu trebuie sa ratezi Furia si Reuniunea. Nu sunt singura care spune ca sunt cele mai bune volume din serie 🙂

      • Nicole zice:

        Da, da..Le-am cumparat si pe ele si stau bine in biblioteca mea pana le vine randul.Cu siguranta nu le voi rata! 🙂

Lasă un răspuns

