Rămășițele unui Axolotl de Helene Hegemann la editura Litera


Rămășițele unui Axolotl
Copertă: broşată
Format: 150 x 205 mm
Număr pagini: 160
Data apariţie: 22 aprilie 2011
ISBN: 978-606-600-062-8
Pret: 29,9 lei
 

„Nu am curajul să mă gândesc la ziua de mâine; de fapt, nu am curajul să mă gândesc la nimic“, iată ce scrie Mifti, o adolescentă de şaisprezece ani, în jurnalul ei. De la moartea mamei, ea trăieşte în Berlin, într-o stare de dezordine din ce în ce mai cumplită. Povestea ei este deprimantă, murdară, halucinantă, căci tânăra pare să-și ducă existența într-o lume paralelă plină de excese sinistre, de droguri administrate până la vomă, de relații sexuale instinctive – „dragoste fără dragoste“, făcută la repezeală, în mașină – și de violență – fizică și de limbaj. La limita între geniu și nebunie, Mifti filosofează asupra bisexualităţii şi se complace într-o atitudine de copil teribil.
Acest roman despre tinerețea fără limite și fără repere a sedus critica și a făcut din autoarea lui, ea însăși o adolescentă de șaptesprezece ani, noua stea a literaturii germane. Acuzată de plagiat din mai multe surse, printre care și cartea unui blogger, un roman despre sex, droguri și cultura tehno, autoarea a recunoscut că nu a citat toate sursele, dar și-a apărat cartea argumentând că „autenticitatea nu există, doar sinceritatea există“. „Mă servesc de orice m-ar putea inspira şi de lucrurile care mă stimulează“, recunoaște Hegemann, oferind un produs exemplar pentru noua literatură produsă de internet.

„Copilul-minune al Boemiei… O carte cu idei surprinzătoare.“ Der Spiegel

„Surprinzător de inteligentă, încântător de grotescă şi delicios de elocventă.“ Die Welt

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Rămășițele unui Axolotl de Helene Hegemann la editura Litera

  1. eu am citit „Jurnalul erotic al unei adolescente de 16 ani”. Si cand am inceput sa citesc ‘descrierea, cand am citit despre bisexualitate, droguri, „dragoste fara dragoste” si tot asa, la cartea aia m-am gandit.
    Oricum, as citi si cartea asta. Pare interesanta si ne cam da de gandit

    • ladyandreea zice:

      Cu siguranta este o carte dura, insa de multe ori inchidem ochii si ne facem ca nu vedem ceea ce nu ne place. Insa daca tu te faci ca nu exista asta nu inseamna ca faptele nu se petrec, cred ca este o carte care te obliga sa-ti deschizi larg ochii si mintea si sa vezi, chiar si fortat, ca toate lucrurile murdare exista si trebuie sa te misti zi de zi printre ele.

  2. ioanaraluk95 zice:

    pare interesanta carte…..desi nu cred ca a-si putea sa o citesc curand la cate carti apar in perioada asta 😀

  3. Dana zice:

    Pare interesanta!
    Cred ca o sa strang un pic cureaua si o sa incerc sa o achizitionez!!

  4. laura8402 zice:

    Chiar pare foarte interesanta-genul de carte care iti da de gandit…

  5. Sayuki zice:

    Nu sunt sigura daca mi-ar placea sau nu cartea…
    Tu ai citit-o?

  6. Roman Diana Manuela zice:

    am mai auzit despre carte insa nu stiam ca autoarea este atat de tanara. totusi atat de subtire e cartea? doar 160 de pagini?

  7. Roman Diana Manuela zice:

    cat despre criticile aduse la adresa originalitatii cartii….sa fim seriosi, toata lumea trebuie sa se inspire de undeva, tinand cont ca s-au scris carti despre toate subiectele posibile.

Lasă un răspuns

