Ursula K.Le Guin


Ursula Kroeber Le Guin s-a nascut pe data de 21 octombrie 1929 in Statele Unite ale Americii, ulterior studiind in Franta unde si-a cunoscut viitorul sot , istoricul Charles Le Guin, cu care s-a casatorit in anul 1953. Atualmente locuieste in Portland, Oregon din 1958 si are trei copii si patru nepoti.

Desi a inceput sa scrie la o varsta foarte frageda (11 ani), primele sale lucrari au inceput sa fie publicate cu regularitate incepand din anii ’60.

Le Guin a scris predominant romane S.F. si fantasy, dar si poezii, eseuri, nuvele si carti pentru copii.

In anul 1970 autoarea a primit premiile  Hugo si Nebula pentru romanul ” Mana stanga a intunericului”. Scriitoarea  a devenit celebra pentru maiestria stilului literar si pentru explorarea temelor legate de taoism, anarhie, feminism, psihologie si sociologie. Dealungul timpului a primit de cini ori premiul Nebula si de tot atatea ori premiul Hugo. De optsprezece ori premiul Locus pentru operele sale fantastice, mai mult ca oricare alt autor.

Mai jos am adaugat o lista a scrierilor sale ce tin de fictiune:

TERRAMARE

1. A Wizard of Earthsea (1968) – Un vrajitor din Terramare – Ed Alexandria 2007

2. The Tombs of Atuan (1971) – Mormintele din Atuan – Ed Alexandria 2008

3. The Farthest Shore (1972) – Cel mai indepartat tarm-  Ed Alexandria 2010

3. Tehanu: The Last Book of Earthsea (1990) – Tehanu – Ed. Alexandria 2010

4. The Other Wind (2003)

In 2004 Sci Fi Channel a ecranizat primele doua carti din serie intr-un mini- serial intitulat „Legend of Earthsea”. Le Guin a criticat vehement ecranizarea, numind-o o  ” replica palida a Terramarii imaginate de mine”.

CICLUL HAINISH

1. Rocannon’s Wold (1966) – Lumean lui Rocannon – Nemira 2006

2. Planet of Exile (1966)

3. City of Illusions (1967)

4. The Left hand of Darkness (1969) – Mana stanga a intunericului – Nemira  (1994;2006)

5. The Dispossessed: An Ambiguous Utopia ( 1974) – Deposedatii – Nemira (1995)

6. The Word for Word in Forest (1995) – Lumii ii spuneau padure – ed. Mondial (1993)

7. Four Ways to Forgiveness (1995)

8. The Telling ( 2000)

CRONICILE TINUTURILOR DIN APUS

1. Gifts (2004) – Daruri – ed. Corint Junior  (2010)

2. Voices (2006)

3. Powers (2007)

Lista de carti pe care am trecut-o aici este una foarte scurta. Am pus accent pe acea parte care poate fi gasita (partial) si la noi in tara, in limba romana. Sper sa va fie de folos.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Ursula K.Le Guin

  1. RRoxana zice:

    sunt curioasa in legatura cu „Mana stanga a intunericului” , ca doar nu a avut succes degeaba 😀

  2. ladyandreea zice:

    O sa fac, insa cartea asta nu este pe lista mea de prioritati. Am inteles ca ar fi plictisitoare…

  3. Legend of Earthsea? Pe bune? Eu nu stiam ca sunt carti. si habar n-aveam ca au aparut si la noi
    Mie mi-a placut filmul. Sunt curioasa cate diferente exista intre film si carte/carti

    • ladyandreea zice:

      Cand am vazut filmul nu am stiut nici eu ca existe si carti, cat despre aparitia lor in romana la editura Alexandria, din pacate nu este foarte cunoscuta. Eu am trecut-o in blogroll, poate in curanda o sa-mi iau toate volumele… sper.

  4. ioanaraluk95 zice:

    a scris ce carti nu gluma….:)))

    • ladyandreea zice:

      Este una dintre cele mai importante autoare de S.F. si Fantasy din toate timpurile, deci era firesc sa aiba o multime de lucrari scrise si in plus are si o varsta respectabila.

  5. Dana zice:

    Am citit Mormintele din Atuan si chiar mi-a placut foarte mult!
    Sper sa le citesc si pe celelalte…..

  6. Sayuki zice:

    Pe mine ma atrage seria Temerare. E o serie, nu-i asa? Ma refer la primele titluri pe care le-ai scris.

  7. mmada1 zice:

    si eu am cartea Daruri:d
    Dar nu am timp inca sa o citesc……. nu e a mea e a surorii mele mai mici …..dar ea nu iteste…deci mi-a „donat-o”:))

    in vacanta sper ca am timp sa o citesc

  8. Roman Diana Manuela zice:

    din pacate nu am citit nimic de aceasta autoare, mi-a „scapat”, insa imi plac temele abordate de ea.

  9. Roman Diana Manuela zice:

    ce frustrant trebuie sa fie sa scri o carte, iar ecranizarea sa nu se plieze pe ceea ce ti-ai imaginat tu…uf, urat sentiment cred ca a avut scriitoarea

Lasă un răspuns

