Mai las-o moale cu fantomele de Megan Crewe – recenzie


 

Titlu original: Give up the Ghost

Traducerea: AdrianDeliu

Format: cartonata cu supracoperta

Editura: Leda

Nr. de pagini: 350

Coperta cartii:

 Singurii prieteni ai lui Cass McKenna, o fata de saisprezece ani, sunt cateva fantome: a surorii ei si a catorva fosti colegi de scoala.

Fantomele nu sunt deloc complicate si poti avea incredere in ele. Mai mult decat atat, ele pot afla secretele compromitatoare ale celor din jur… iar lui Cass ii place sa stie totul despre colegii ei ingamfati.

Insa cand Tim, vicepresedintele consiliului de elevi, descopera secretul lui Cass – acela ca poate sa comunice cu fantomele –, situatia tinde sa se schimbe. El ii cere sa-l ajute sa intre in legatura cu mama lui, care murise de curand, iar ea, dupa indelungi ezitari, sfarseste prin a fi de acord.

Pe masura ce-l cunoaste mai bine pe Tim, Cass are surpriza sa constate ca el nu e un baiat asa de rau precum crezuse ea pana atunci si ca, intr-adevar, avea mare nevoie de ajutorul ei. Poate ca aceasta este cea mai buna ocazie ca ea sa se imprieteneasca din nou cu cei vii…

„Debutul lui Megan Crewe ii face pe cititori sa se intrebe ce surprize ii mai asteapta din partea acestei autoare.” – Kirkus Reviews

„Acest roman adresat cititorilor care trec de la copilarie la adolescenta evita sa traga vreo concluzie nerealista cu privire la experiente dificile – nu vrea sa-si raneasca cititorii, si nici sa-i convinga de ceva.” – Publishers Weekly

„O poveste supranaturala, cu o intriga de genul celei din “Mean Girls” (“Fete rele”), cu o actiune alerta… Intamplarile misterioase si prietenia dintre Cass si vicepresedintele consiliului de elevi ii vor fascina de la primele pagini chiar si pe cititorii cei mai exigenti.” – School Library Journal

Trebuie sa recunosc ca am fost sceptica cand am pus mana pe cartea aceasta. Desi citisem lucruri bune despre ea, totusi aveam dubiile mele; autoarea  este la prima carte si ma intrebam cat de reusita poate sa fie.

Ei bine am fost placut surprinsa, cartea este chiar buna si nu in sensul de captivanta, nu este genul acela de carte cu fantome, este altceva, mai mult, mai subtil.

Desi este o poveste cu accente supranaturale, pentru ca este vorba despre o tanara fata ce vede si poate comunica cu fantomele, totusi cartea atinge mai mult aspecte ce tin de “problemele adolescentilor” si nu numai. Incepand cu pierdera unui suflet drag cum este cazul lui Tim care isi pierde mama si sufera o depresie cumplita, dar si felul in care reactioneaza mama lui Cass, ca urmare a pierderii fiicei ei mai mari. Chiar daca au varste diferite si sufera in moduri diferite, ambii trebuie sa invete sa accepte pierderea si  sa mearga mai departe alaturi de cei care ii iubesc si sunt inca in viata.

O alta problema atinsa in aceasta carte este lipsa de comunicare ce genereaza conflicte inimaginabile. Cass si Danielle au fost candva cele mai bune prietene, insa  unele lucruri nerostite la timp s-au trasformat in obstacole, iar o data cu trecerea timpului au sapat un adevarta  abis intre ele. Oare daca si-ar fi spus de la bun inceput nemultumirile una alteia ar mai fi ajuns aici?

Privinta in ansamblu cartea nu este o capodopera literara, insa este o lectura placuta, cu talc, care spune o poveste frumoasa ce ajunge la sufletul celui ce o citeste si il face sa reflecteze putin. Eu cred ca este mai mult decat suficient. O  recomand cu caldura atat adolescentilor cat si parintilor de adolescenti, poate vor reusi prin intermediul povestii lui Cass sa-si rezolve unele probleme personale.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Mai las-o moale cu fantomele de Megan Crewe – recenzie

  1. RRoxana zice:

    Nu am citit-o inca… Nici nu o am. E pe lista de cumparaturi. Mereu mi s-a parut interesanta. . Imi plac mult recenziile tale. Ma fac ori sa ripostez ori sa ma gandesc mai bine la carte. Ceea ce ma bucura 😀

  2. ioanaraluk95 zice:

    eu am cartea si am citit-o :X:X:X:X:X
    pacat ca nu mai are o continuare 😦

    • ladyandreea zice:

      Eu cred nici nu are nevoie de o continuare, a spus tot ce era de zis si putem sa ne imaginam ca lucrurile au mers foarte bine pentru toti. Nu cred ca este genul de carte fluviu, cu multe volume.Este perfecta atat cat este.

  3. Sayuki zice:

    Si eu vreau sa o citesc, dar inca nu am reusit sa fac rost de ea… La inceput nu prea m-a atras, dar acum a ajuns sa ma obsedeze: de ce toata lumea o citeste si numai eu nu? : ))

  4. Geanina zice:

    E super tare cartea:x
    E o poveste simpla , dar care te fascineaza , sunt curioasa ce carti va mai publica Megan 🙂

    • Sayuki zice:

      In prezent Megan lucreaza la The Way We Fall, dar mai dureaza ceva pana cand va fi publicata, cam prin iarna 2012…

      • Nicole zice:

        Super!Cu siguranta imi voi cumpara si acea carte!Romanul ei de deput a fost asa placut din toate punctele ei de vedere!:)

  5. Georgy zice:

    interesanta cartea… abia astept sa-ncep s-o citesc:X:X

  6. Dana zice:

    Si eu am citit cartea si pot afirma ca a fost un roman foarte frumos si usor de citit!
    As vrea sa citesc mai multe carti de Megan! 😡 :X :X

  7. laura8402 zice:

    O recenzie foarte frumoasa!Ma intreb cat va mai dura pana voi achizitiona si eu cartea…

  8. Andreea zice:

    e foarte draguta cartea mie mi-a placut :X mai ales ca aduce ceva mai nou fata de ceea ce este in mare voga acum „vampirii” 😀

  9. cartea asta o vreau si eu. stiu ca a aparut de mult, da’ nu mi-am permis sa o cumpar ;))
    am auzit numai lucruri bune despre ea.

    vad ca sunt multe comm-uri. bafta fetelor (ma refer la cele care participa la concurs)

  10. Nicole zice:

    Superba cartea.O data ce am pus mana pe ea, n-am mai putut s-o las jos…Mi-a placut in principal faptul ca nu este o carte „horror”, desi este vorba despre fantome[titlul e sugestiv in primul rand].Iar Cass si Tim sunt meniti sa ramana impreuna…:)

  11. Roman Diana Manuela zice:

    Comentariul de pe coperta cartii m-a trimis cu gandul la o alta carte despre care ai scris in alt articol, „Evermore” a autoarei Alyson Noel. Era vorba tot despre o adolescenta care trece prin drama pierderii familiei, care si ea un „dar special”, aude ceea ce gandesc cei din jurul sau si comunica cu spiritul surorii decedate. Cartea lui Megan are insa un atuu…..este intr-un singur volum. 🙂 Seria Nemuritorii din care face parte Evermore se intinde pe vreo 6 volume

    • ladyandreea zice:

      Nu am citit Evermore pentru ca am inteles ca nu este prea grozava, insa cartea lui M. Crewe este foarte draguta, si asa cum am spus in recenzie, nu este numai o poveste cu fantome.

      • Roman Diana Manuela zice:

        Eu am citit-o si intr-adevar nu este foarte grozava….plus ca are si o lunga continuare…. iar daca primul volum nu m-a impresionat exista slabe sanse sa achizitionez si continuarea….continuarile, de fapt.

  12. AbbeyDawn zice:

    Azi dimineaţă am terminat să o citesc. Cred că este foarte bună. Povestea în sine pare mai deplasată din cauza evenimentelor paranormale, dar acest lucru este compesat de lecţiile de viaţă prezentate. Cel puţin eu una am reuşit să-mi dau seama de multe lucruri.
    Cel mai impresionant lucru a fost faptul că nu a pus un Happy End de genul: „de atunci şi-a făcut o sumedenie de prietenii”, „a trăit fericită până la adânci bătrâneţi”… pentru că practic, în fantezia noastră viaţa personajului Cass nu se sfârşeşte.

Lasă un răspuns

