Carti ecranizate 4


 Mostenirea Boleyn

de Philippa Gregory

Traducerea: Anacaona Mandrila – Sonetto

Editura: Polirom

Nr. de pagini: 512

Pret: 36,95 lei

Philippa Gregory este autoarea romanului Surorile Boleyn, ecranizat de studiourile Miramax, intr‑o productie ce ii are drept protagonisti pe Scarlett Johansson, Natalie Portman si Eric Bana.

 Inscriindu‑se in ciclul romanelor care au drept subiect epoca dinastiei Tudor, Mostenirea Boleyn (2006) evoca admirabil atmosfera de teroare si nesiguranta ce domneste la curtea Angliei in ultimii ani de cirmuire ai regelui Henric al VIII‑lea, vazuta din perspectiva a trei femei extrem de diferite, ale caror destine sint legate intre ele prin mostenirea cumplita lasata in urma de Anne Boleyn: regina Anne de Cleves, Katherine Howard, domnisoara ei de companie si apoi succesoarea ei la tronul Angliei, si Jane Boleyn, femeia care si‑a trimis sotul si cumnata la esafod prin marturia ei mincinoasa si care devine unealta distrugerii acestor doua regine efemere. Philippa Gregory incearca sa restabileasca adevarul istoric si sa ofere cititorului un portret cit mai apropiat de realitate al acestor trei femei nedreptatite vreme indelungata de sursele istorice, sur­prinzind cu o subtilitate uimitoare gindurile, temerile, ambitiile si eforturile lor de‑a supravietui intr‑o lume primejdioasa, sfisiata de intrigi complicate si condusa de un rege tiranic, suspicios si razbunator, care dispune dupa bunul sau plac de vietile supusilor si se crede egalul lui Dumnezeu. Alternind cu maiestrie perspectivele narative si mizind pe naratiunea la persoana intii, Philippa Gregory creeaza personaje credibile, oferind cititorului o perspectiva inedita si incitanta asupra evenimentelor istorice.

 „Am scris acest roman din trei perspective in incercarea de a aduce la viata trei tinere femei foarte diferite si eforturile lor de-a supravietui acelor vremuri primejdioase. Mostenirea Boleyn este romanul meu preferat, nu numai pentru ca e cel mai recent, ci pentru ca il gasesc plin de viata si de culoare. Sper ca si cititorii sa-l gaseasca la fel.” (Philippa Gregory, Yorkshire, 2006)

 „Cunostintele sale despre epoca si maiestria sa in arta romanului ii permit Philippei Gregory sa priveasca aceasta poveste macabra prin ochii a trei femei: vicleana si experimentata Jane Boleyn, naiva si sensibila Anne de Cleves si tinara Kitty Howard cea lacoma si prostuta. Relatarile lor la persoana intii sint convingatoare si uluitor de edificatoare. Philippa Gregory ofera cititorilor pagini magnifice de istorie turnate intr-o forma extrem de digerabila.” (Kirkus Reviews)

 „Pilippa Gregory este in mod incontestabil o maestra a romanului istoric… Ar fi greu sa faci istoria mai amuzanta, mai vie, mai incitanta: personajele sale prind intr-adevar viata. Scriitoarea tese o poveste credibila, plina de suspans si ingeniozitate, care iti taie pur si simplu respiratia. Evocind culorile, privelistile si sunetele de la curtea lui Henric al VIII-lea, Mostenirea Boleyn reuseste cu succes sa transporte cititorul in acea epoca.” (Sunday Express)

Si filmul…

Titlu: The Other Boleyn Girl – Cealalta mostenitoare Boleyn

Data lansare (SUA): 29 Februarie 2008

Doua surori extrem de ambitioase, Mary si Anne Boleyn, sunt rivale pentru patul si inima lui Henry VIII, rege englez din secolul 16.

Acestea sunt impinse de la spate in special de ambitia familiei lor si de reputatia pe care acestea o au si vor sa o mentina.

 Amandoua vor avea relatii de dragoste cu regele, insa doar una, cea pe care Henry o iubeste cel mai mult, va ocupa tronul regatului si va detine titlul de Regina a Angliei. Astfel una dintre surori va esua, insa si celalata va fi nevoita sa plateasca cu propria viata pentru succesul obtinut. Intrebarea ramane cine va ocupa ce rol ?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Carti ecranizate 4

  1. ioanaraluk95 zice:

    n-am vazut filmu si nici n-am citit cartea dar amandoua par interesante 😀

  2. Sayuki zice:

    Pare interesant…si e roman istoric ❤ Trebuie neaparat sa adaug cartea in wishlist.

  3. Dana zice:

    Eu am vazut filmul si chiar mi-a placut…Insa nu stiam ca e si carte!…Interesant!
    Daca o voi gasi in librarii cred ca o voi cumpara….:d :d :d

  4. Geanina zice:

    Ce distributie are filmul:x
    Le ador pe Natalie si Scarlett,sunt ambele superbe. O lupta intre vdoua surori , nu prea ma incanta 😦
    Pare o carte foarte frumoasa , oare care va reusi?

  5. bianca2b zice:

    Ha-ha…mai de mult am vrut sa fac si eu rubrica asta ,exact cu acelasi titlu,Carti ecranizate….=)))

    • ladyandreea zice:

      Nu este cine stie ce titlu inspirat si nici nu tin sa „brand-uiesc” rubrica asta, deci esti libera sa o preiei si tu pe blog, eu nu am probleme de genul acesta.

  6. Roman Diana Manuela zice:

    vazusem filmul mai de demult, din pacate dupa ce urmarisem deja seria tv cu acelasi subiect: dinastia Tudorilor…..si nu a mai avut cu ce sa ma impresioneze in afara de distributia actorilor. recomand aceasta serie….are absolut tot ce ii trebuie: istorie, dragoste, politica, intrigi, conspiratie, actori super talentati si frumosi si niste costumatii care te lasa fara cuvinte!!!

  7. mada zice:

    nu am vazut filmul si nu stiam de carte,dar acum imi doresc sa vad si filmul si sa citesc cartea :)multumim ca ni le-ai prezentat :).imi place foarte mult rubrica ta,carti ecranizate.
    eu nu cred ca a castigat niciuna,avand in vedere cum sfarseste Anne.

  8. Simona zice:

    Andreea daca ti-a placut The Other Boleyn Girl sau serialul The Tudors care se bazeaza tot pe istoria monarhiei britanice, iti recomand si The Borgias (serialul). Mie imi este greu sa ma uit la filme/ seriale unde aspectul personajelor principale este complet pe langa subiect. Sa luam The Other Boleyn Girl drept exemplu: Eric Bana aka Henri VIII- arata prea bine ca sa fie credibil. In realitate regele era gras si foarte urat. Dar desigur Hollywood-ul trebuie sa cosmetizeze totul!
    In alta ordine de idei stilul Philippei Gregory am inteles ca este unul minunat, mai ales prin prisma unei documentari istorice riguroase.

    • ladyandreea zice:

      Multumesc pentru recomandari. Stiu ca filmele sunt facute sa placa ochiului si toate personajele sunt frumoase, in ceea ce priveste cartea vreau sa o cumpar cat mai curand.

  9. Roman Diana Manuela zice:

    Am si eu o curiozitate: mie de fiecare data cand vad o ecranizare a unei carti pe care am citit-o, imi pare rau ca m-am uitat si la film. De exemplu eu imi imaginez tot ce se intampla intr-o carte in momentul in care o citesc, iar filmele de cele mai multe ori imi strica aceasta imagine. Mi s-a intamplat cu codul lui daVinci a lui Dan Brown, spre exemplu. Vi s-a intamplat si voua?

    • ladyandreea zice:

      Este firesc sa existe discrepante intre film si roman. Avem o data viziunea scriitorului si pe de alta parte cea a scenaristului si a regizorului. Filmele scurteaza, cosmetizeaza, dau o latura comerciala adaptarii pentru ca au tot interesul sa fac incasari cu acel film. Deci in concluzie nu trebuie sa pui in balanta filmul si cartea, pot fi complementare insa nicidecum comparabile.

      • Roman Diana Manuela zice:

        Sigur, ai perfecta dreptate, fiecare vine cu propria-i viziune asupra povestii, insa comparatia apare in mod inevitabil si involuntar daca am placerea de a citi cartea si de a vedea si filmul….

    • Sayuki zice:

      Si mie mi se intampla acelasi lucru, ba mai mult, eu ma revolt impotriva filmului si e al treilea razboi mondial intre ideile din mintea mea: pe de o parte imi place filmul, pe de alta comentez toate diferentele care le are fata de povestea din carte. Nu mai zic cat am putut sa critic dupa de m-am uitat la serialul Jurnalele Vampirilor, care nu are mare lagatura cu cartea…

  10. RRoxana zice:

    Nu am vazut nici filmul, nici nu am citit cartea. O sa downloadez imediat filmul (eu una, incurajez pirateria.. :)) )

  11. Nicole zice:

    Imi place cum se prezinta cartea, dar si filmul.Plus ca eu ador istoria de prin timpul domniei lui Henric al VII-lea, imi amintesc ca atunci cand am studiat la scoala despre acea perioada, am fost total acaparata de lectii. 🙂

Lasă un răspuns

