Carti ecranizate 5


Strania poveste a lui Benjamin Button si alte intimplari din epoca jazzului

de Francis Scott Fitzgerald

Editura : Polirom

Nr. de pagini: 296

Pret: 26,95 lei

Traducere din limba engleza si note de Ona Frantz

 Povestirea ce da, partial, titlul acestui volum a fost ecranizata in 2008, in regia lui David Fincher (Fight Club, Se7en, Zodiac), cu Brad Pitt si Cate Blanchett in rolurile principale.

 Volumul de fata cuprinde o selectie de povestiri celebre, incepind cu „Strania poveste a lui Benjamin Button”, a carei ecra­nizare, distinsa cu trei premii Oscar, trei premii BAFTA si obtinind cinci nominalizari la Globul de Aur, a fost lansata recent in Romania.

 „Viata nu are altceva bun de oferit in afara tineretii, iar in cazul celor in virsta, dragostea pentru tineretea celorlalti.” (F. Scott Fitzgerald)

 „In povestirile lui Fitzgerald gasim viziunea sa romantica exprimata in cea mai directa forma: realizarile nu se ridica niciodata la inaltimea idealurilor, momentele de extaz nu reusesc sa impiedice curgerea inexorabila a timpului, iar intensitatea trairii nu face din sentimente un bun cistigat o data pentru totdeauna.” (The New York Times Book Review)

 „O carte amuzanta, interesanta si perfect echilibrata. Fiecare povestire e slefuita ca un diamant…” (The New York Times)

Si filmul…

The Curious Case of Benjamin Button

Premiera in Romania

               20.02.2009

 Premii: 3 premii si 10 nominalizari Oscar, 3 premii si 5 nominalizari la Globurile de Aur, 8 nominalizari BAFTA.

„M-am nascut in conditii neobisnuite.”
Aşa începe „Strania poveste a lui Benjamin Button”, o adaptare după nuvela lui F. Scott Fitzgerald, din anii 1920, despre un om care s-a născut pe la 80 de ani şi care în loc să îmbătrânească, întinereşte: Un om ca oricare altul, care nu poate ţine timpul în loc. Începând la New Orleans, la sfârşitul primului război mondial, în 1918, şi până în pragul secolului 21, parcurgând un drum neobişnuit, ca orice viaţă de om, filmul relatează povestea unui om ieşit din comun, a oamenilor şi locurilor pe care le descoperă de-a lungul acestui parcurs, a iubirilor şi despărţirilor pe care le trăieşte, a bucuriilor vieţii şi tristeţii morţii, şi a lucrurilor ce dăinuie dincolo de timp.

Paramount Pictures şi Warner Bros. Pictures prezintă o producţie Kennedy/Marshall, un film de David Fincher, „Strania poveste a lui Benjamin Button”, cu Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji P. Henson, Julia Ormond, Jason Flemyng, Elias Koteas şi Tilda Swinton. Filmul este regizat de David Fincher. Scenariul este semnat de Eric Roth, după o poveste de Eric Roth şi Robin Swicord, bazată pe nuvela lui F. Scott Fitzgerald. Poducătorii sunt Kathleen Kennedy, Frank Marshall şi Ceán Chaffin.
Echipa realizatorilor din spatele camerei de filmat este condusă de directorul de imagine Claudio Miranda, scenograful Donald Graham Burt, monteurii Kirk Baxter şi Angus Wall şi designerul de costume, Jacqueline West. Muzica este semnată de Alexandre Desplat.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Carti ecranizate 5

  1. RRoxana zice:

    N-am citit nimic de Fitzgerald, dar mi-ar placea, poate gasesc ceva la biblioteca. Imi place rubrica asta, serios. Aflu despre filme care nu stiam ca chiar exista!

  2. ioanaraluk95 zice:

    am auzit de filmu asta dar nu stiam ca e facut dupa o carte :X:X:X:XX

  3. Geanina zice:

    Foarte tare ! Sa te nasti la 80 de ani 🙂

  4. Dana zice:

    Filmul mi-a placut ….Dar sincer nu am citit nimic de acest autor…Din pacate!

  5. Sayuki zice:

    Chiar pare interesant! Am auzit si eu de film, dar nu stiam cum se numeste si nici ca e facut dupa o carte.
    Si ar fi ceva daca ne-am naste la 80 de ani; in loc sa traim stiind ca vom imbatrani (sincer, ma ingrozeste gandul ca voi ajunge batrana [presupunand ca voi trai pana atunci]), am trai cu gandul ca pe zi ce trece suntem tot mai aproape de cea mai frumoasa perioada a vietii, tineretea. Si inca o chestie, desi e cam macabru, nu am avea riduri la inmormantarea noastra : ))

  6. Nicole zice:

    Hmm…acesta carte imi aminteste oarecum de un alt film[Mr.Nobody], unde tot problema imbatranirii era prezenta si care mi-a placut foarte mult de asemenea.Cred ca voi cauta aceasta carte, iar apoi voi vedea filmul.:)

  7. Roman Diana Manuela zice:

    Am vazut filmul si mi-a placut foarte mult. O idee inedita. Nu stiam insa ca are la baza o carte/nuvela.

  8. Dana zice:

    Andreea , sa stii ca imi place ideea asta cu paralela intre carte si film..
    Aflu lucruri de care habar nu aveam :-p!!!

    • ladyandreea zice:

      Ma bucur ca iti place lucrul acesta. Mie mi se pare interesant sa citesc o carte si sa vad un film, indiferent de ordinea in care o fac. Uneori am si dezamagiri(de cele mai multe ori in privinta filmelor), insa tot nu pot sa renunt la obiceiul acesta…

      • Dana zice:

        Da..si mie mi se intampla la fel ..un timp am renuntat sa ma uit la filme scoase dupa carti pt. ca ma enervau la culme..dar in timp am revenit la obicei!

  9. Sabinna zice:

    Mie filmul mi se pare foarte bine realizat. L-am vazut de vreo 2 ori si eu foarte rar ma uit la acelasi film de 2 ori si pe calculator.

Lasă un răspuns

