Religia, literatura si filmul 1


Incepand de astazi lansez o noua rubrica saptamanala despre (asa cum spune si titlul) romane ce au la baza un subiect religios, iar in unele cazuri fiind vorba si de ecranizarea cartii respective.

Astazi va prezint romanul „Quo vadis” scris de Henryk Sienkiewicz, celebrul scriitor polonez  laureat in anul 1905 cu Premiul Nobel pentru literatura.

Acest roman este o parabola inspirata dintr-un episod dramatic al istoriei Imperiului roman – prigonirea crestinilor si incendierea Romei in timpul domniei lui Nero. Roman ce a fost tradus in peste 50 de tari si ecranizat de doua ori (1951 si 2001).

Quo Vadis

de: Henryk Sienkiewicz

Editura:Leda
Nr pagini: 592
Aparitie: 2007
Pret: 35.00 lei

Meritele artistice ale operei rezida, asadar, in rasfrange­rea deosebit de plastica a lumii pagane. Realizandu-se pe mai multe planuri, cur­ge­rea intamplarilor se desfasoara dinamic, fara a intarzia in amanunte laturalnice; epicul se implineste armonios cu descriptia magistral proportionata a elementelor de cadru. Volumul enorm de fapte narate si varietatea lor dezvolta neprevazutul episoadelor. Desi rela­tiv multe, personajele menite sa infatiseze stricaciunea cetatii sunt bine alcatuite; chiar daca uneori nu au decat un rost decorativ, sunt verosimile; in afara de cateva exceptii, Vinicius sau Chilon Chilonides, nu sunt fisurate de contradictii flagrante.

Pe de alta parte, miscarea vie, plasti­citatea scenelor si, mai ales, priceperea povestitorului sunt insusiri care tin treaza atentia. Cu toate slabiciunile existente – goluri in structura sociala, mentionarea prea grabita a conspiratiei lui Pison, precipitarea evenimentelor spre sfarsit etc. – atmosfera de ansamblu a metropolei romane se intipareste in memorie in toata complexitatea ei. Stan Velea

Scutra descriere:

Ofiterul roman Marcus Vinicius, nepotul lui Petronius, s-a intors recent dintr-un razboi din Asia Minor. O intalneste pe Ligia, in casa generalului Aulus Plaucius, si se indragosteste de ea, insa Ligia fiind crestina, nu vrea sa aiba nici o legatura cu el.
Orbit de dragostea pentru ea, Marcus se decide sa o rapeasca, insa este oprit de Ursus, cel care o proteja. Vazand ca nu are succes cu Ligia, incearca din rasputeri sa o uite, dar totul este in zadar si atunci decide sa-si schimbe religia numai sa poate fi cu fata pe care o iubeste.

Eu am vazut filmul (2001) si am citit si cartea. Evidenta cartea este mult mai impresionanta si trebuie sa mentionez ca am fost destul de tulburata citind unele pasaje din carte (nu dau detalii pentru cei ce nu stiu povestea).

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Religia, literatura si filmul 1

  1. RRoxana zice:

    Pare interesanta. Il compatimesc pe Marcus 🙂

  2. ioanaraluk95 zice:

    mi-ar placea sa citesc cartea…cine stie poate o sa o iau sa o citesc 😀

  3. RRoxana zice:

    Heii, am gasit cartea in biblioteca (probabil cumparata de tata, de pe vremea lui). Stiam ca am ceva de autorul asta, si uite ca am gasit cartea…Abia astept sa o citesc. Dupa ce o citesc, o sa vad si filmul 😀

  4. Roman Diana Manuela zice:

    Frumoasa poveste de dragoste….. cati oameni ar fi dispusi oare sa isi schimbe religia de dragul iubirii? eu una nu stiu ce as face intr-o astfel de situatie…

  5. Roman Diana Manuela zice:

    si uite originalitatea de care iti spuneam de dimineata! o alta rubrica super interesanta, se pare ca esti o sursa inpuizabila de idei!

  6. Sayuki zice:

    Ma atrage si pe mine povestea :). Cand merg saptamana viitoare la biblioteca o sa intreb daca o au. Inceputul imi aminteste de Sanctuarul din seria Avalon, numai ca acolo nu religia era problema, ci faptul ca apartineau de doua popoare diferite care uneori ajungeau sa se infrunte.

  7. Geanina zice:

    Pare interesant filmul !

  8. He he , eu am vazut filmul la liceu la ora de religie, dar pe sarite deoarece nu ne permitea timpul si mi-a placut chiar mult.

  9. Dana zice:

    Eu am citit cartea si merita! E foarte frumoasa!
    In schimb nu stiam ca e film :-p…cand o sa am putin timp o sa ma uit!

  10. Nicole zice:

    Imi amintesc ca am vazut filmul acestei carti cam de 2 ori, acum multi ani.Mi-a placut destul de mult.

  11. Dana zice:

    Andreea, ar trebui sa continui rubrica , pt ca nu ai mai facut desprea ea!
    E foarte interesanta si afli lucruri noi!

Lasă un răspuns

