Carti ecranizate 9


PORTRETUL LUI DORIAN GRAY  de  Oscar Wilde

 Traducere de: Razvan Taliu

Editura:Leda

 Nr pagini: 256

Aparitie: 2007

Pret: 36.90 lei

 Estetismul lui Oscar Wilde a fost definit candva de André Gide ca „o permanenta disimulare, o incercare de a se apara”. Iar Bernard Shaw a fost printre cei dintai care au observat ca acest coleg al sau de generatie „a devenit, din nostalgie, un apostol al Frumosului, pentru ca nu a avut prilejul sa-l intalneasca nici in casa parintilor, nici la scoala, nici in lumea in care a fost osandit sa traiasca”.

Fuga de lume s-a dovedit a fi intru totul iluzorie. Societatea i-a amintit cu cruzime ca nu se poate desparti de ea, ca evadarea lui in lumea esteticului, „mai presus de bine si de rau”, nu il poate salva de razbunarea ei. Drama lui Wilde e drama eroului sau, omul care s-a prabusit pentru ca a crezut ca Binele si Frumosul sunt valori cu totul opuse si ca unul nu poate fi atins decat daca se renunta la celalalt. Moartea lui Dorian era o dovada ca o asemenea interpretare era neadevarata. Dan Grigorescu

Si filmul…

Dorian Gray

Regia: Oliver Parker

Cu: Colin Firth si Ben Barnes

Gen: Drama

 Scurta descriere:

Sosit în Londra victoriană, naivul Dorian Gray este ademenit de carismaticul aristocrat Henry Wotton într-o societate vicioasă şi plină de păcate şi este convins să guste din plăcerile hedonistice ale vieţii. Impresionat de aspectul fizic al tânărului şi de perfecţiunea chipului său, pictorul Basil Hallward realizează un portret fidel al acestuia, în care captează toată frumuseţea tinerească a lui Dorian. Sedus de propria imagine reflectată în tablou, Dorian Gray afirmă în faţa prietenilor lui că şi-ar vinde şi sufletul pentru a putea rămâne toată viaţa frumos şi tânăr ca în acel portret.  Numai că, pe măsură ce tânărul se implică în aventuri scandaloase, portretul începe să îmbătrânească şi să se transforme, relevând tuturor urâţenia sufletului său, chiar dacă chipul din oglindă îi rămâne la fel de tânăr şi atrăgător. Forţat să fugă din Londra din cauza faptelor lui reprobabile, Dorian Gray se întoarce în oraş după 25 de ani de absenţă arătând tot atât de proaspăt ca atunci când a plecat, însă tabloul monstruos, încuiat în pod, îi trădează adevărata vârstă şi adevărata conştiinţă.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Carti ecranizate 9

  1. ioanaraluk95 zice:

    ce-mi place posterul :X:X:X

  2. Roman Diana Manuela zice:

    Rolul lui Dorian impunea alegerea unui actor frumos care sa il interpreteze…..buna alegere 🙂

  3. Roman Diana Manuela zice:

    l-am gasit pe un site de filme online, vreau sa ma uit acum la el…
    vineri seara e perfecta pentru vizionarea unui film bun.

  4. Dana zice:

    Cartea am citit-o si mie s-a parut absolut minunata!!
    O sa ma uit si la film…pt. ca nu l-am vazut :-p!

  5. RRoxana zice:

    Nu stiam ca are si film!! Uau. Cartea mi s-a parut absolut minunata… M-a impresionat profund.

  6. Sayuki zice:

    Chiar imi place cum suna :), mai ales ca se petrece in perioada victoriana – ador asta.

  7. Roman Diana Manuela zice:

    am vazut filmul…. mi-a placut mult, dar nu pot sa ma abtin sa nu il compatimesc pe tanarul Dorian, de la inceputul filmului, atat de naiv si de influentabil…cat despre Harry, nu inteleg ce avea de castigat daca ii baga lui toate prostiile alea in cap?

    • ladyandreea zice:

      Harry este exact genul acela de barbat frustrat, care a ajuns la o anumita varsta si nu a facut ce si-ar fi dorit. Este cazul celor ce dau sfaturi fara a fi in masura sa o faca – daca nu traiesti anumite experiente nu ai cum sa predai lectii despre ele… Intalnim astfel de personaje in viata de zi cu zi, este impsibil sa nu fi intranit vreunul.

      • Roman Diana Manuela zice:

        Am intalnit cu siguranta, si nu doar unul. Ar merge perfect o rubrica viitoare despre personaje negative, Harry s-ar incadra perfect! Oricum isi avea si el rostul lui….ca altfel Dorian ramanea frumusel si bun si nu ar ma fi existat povestea.

  8. Sayuki zice:

    Hmm, chiar ma faceti curioasa. Data viitoare cand merg la biblioteca o sa intreb daca au cartea 🙂

  9. Geanina zice:

    Ben :x:x E superba ! Cred ca am sa caut si eu filmul 🙂

  10. Roman Diana Manuela zice:

    am vazut pe site-ul pe care am vizionat filmul, comentarii cum ca difera mult de povestea din carte. chiar e modificata povestea sesizabil sau doar cateva detalii insignifiante?

    • ladyandreea zice:

      Avand in vedere ca eu am citit cartea acum aproximativ 15 ani, nu imi mai amintesc exact toate detaliile, de aceea cand am vazut filmul nu mi-a sarit nimic in ochi ca ar fi diferit. Este posibil sa fie cateva diferente, insa povestea este in mare aceeasi.

      • Roman Diana Manuela zice:

        cred ca undeva in subconstient speram la un alt final…la o a doua sansa pentru Dorian….

  11. Sayuki zice:

    M-am hotarat in sfarsit si maine seara ma uit la film. Revin atunci cu o parere 🙂

    • Dana zice:

      Eu l-am vazut acum vreo 3-4 zile ..pt ca ma facuserati curioasa!
      Chiar mi-a placut!
      Sa ne spui cum ti s-a parut!!!

      • Sayuki zice:

        Din pacate m-am trezit cu o gramada de referate si un portofoliu la fizica de facut pentru saptamana care vine si nu am mai avut cand sa ma uit… Dar sper sa reusesc in curand.

  12. Dana zice:

    E ok….oricum filmul nu fuge de pe net!
    Cand ai timp numai sa te uiti ca merita!

Lasă un răspuns

