Carti ecranizate 10


Contesa Dracula. Erzsebet Bathory

de Javier Garcia Sanchez

Traducerea: Cornelia Radulescu

Editura Nemira (2005)

Nr de pagini: 360

Descriere carte:

La inceputul secolului al XVII­-lea a trait in Ungaria un personaj unic: aristocrata Erzsebet Ba¡thory, „Contesa sangeroasa”. Opt ani la rand, ea a rapit, a torturat si a asasinat aproape sapte sute de fete. Adepta a vrajitoriei si a cultului sangelui, avea sa ajunga cea mai mare criminala in serie din istorie.

„Javier Garca­a Sa¡nchez reuseste sa patrunda in genealogia raului in stare pura.”

Cra­ticas

Si filmul…

The Countess – Contesa insangerata

Data lansare (Romania): 15 Octombrie 2010

 Regia si scenariul: Julie Delpy

Cu: Julie Deply, William Hurt

Gen: Thriller, istoric, drama

Scurta descriere:

Filmul dezvaluie povestea reala a „Contesei Sangeroase”, asa cum era supranumita Contesa de Bathory.  Se casatoreste devreme, la doar 14 ani insa fragilitatea varstei la care a luat in piept viata va contrabalansa forta pe care o va dobandi in timp. Sotul ei, la inceput comandant de osti, apoi devenit comandant suprem al armatei maghiare, lipsind des si destul de mult timp de acasa din cauza ocupatiei, creeaza premisele pentru ca sotia lui sa dobandeasca din ce in ce mai multa putere. Este ajutata in demersul ei de buna sa confidenta, vrajitoarea Anna Darvulia, si capata in timp puteri care o faceau admirata si urata deopotriva. Dupa moartea sotului ei, Contesa Elisabeta se indragosteste de un nobil dar obsesia faptului ca nu mai este indeajuns de tanara incat sa-l farmece pe acesta o determina sa faca baie in sangele fecioarelor, din dorinta si convingerea ca asa va ramane vesnic tanara.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Carti ecranizate 10

  1. Roman Diana Manuela zice:

    cu toate ca nu ar trebui, nu poate sa nu ma amuze ideea ca cineva putea crede ca daca omoara fete tinere isi mentine propria tinerete…

  2. Roman Diana Manuela zice:

    de fapt asta era si rolul vrajitoarelor, de a profita de slabiciunile oamenilor pe care ii „sfatuiau”…. iar oamenii cu un rang superior credeau ca sunt indreptatiti sa intreprinda orice fel de actiuni pentru a-si satisface dorintele.

  3. Roman Diana Manuela zice:

    e plina istoria de exemple de crime in masa produse din motive care mai de care mai indoielnice. e drept ca mai rar vedem o femeie in postura de despot.

    • ladyandreea zice:

      Dupa cum stim casatoriile intre rude foarte apropiate ce se practicau pentru „conservarea” sangelui nobil, generau grave probleme de sanatate printre care si cele de natura mentala. Tind sa cred ca la baza acestei povesti a stat o astfel de problema si daca mai adaugam aici si puterea statutului social ce o avea asupra supusilor sai, ajungem la aceasta „atrocitate”.
      Ce-i drept au fost multe asemenea cazuri de-a lungul istoriei…

    • Dana zice:

      Da ! Din punctul asta de vedere 10 punce pentru originalitate! :))
      Mar rar vezi femei asa crude!

  4. RRoxana zice:

    In legatura cu Dracula…Ai citit cartea Dracula de Bram Stoker?

    • ladyandreea zice:

      Da, am citit-o acum cativa ani si fireste ca mi-a placut. De asemenea am vazut si filmul, cel cu Gary Oldman in rolul lui Dracula.

      • RRoxana zice:

        Nu m-am uitat la film, mi-e cam frica sa ma dezamageasca.. E cam vechi si m-am uitat sencvential la el, si… Na. Oricum, sunt absolut sigura ca nu voi rezista prea mult fara sa ma uit. 🙂

  5. ioana zice:

    n-am vazut filmu da pare interesant :X

  6. Pingback: Bloggerii recomanda… | The Club Of Serial Readers

  7. Roman Diana Manuela zice:

    blogul serial readers recomanda articolul tau de mai sus cititorilor sai… felicitari!!! o confirmare ca munca depusa de tine este apreciata! (nu doar de noi)

  8. Roman Diana Manuela zice:

    am vrut sa te intreb, in cazul in care ai vazut filmul, e dur? contine imagini violente sau ma pot uita linistita la el

    • ladyandreea zice:

      Mai eu am vazut cam jumatate din el si pe urma am sarit peste mai multe cadre pana pe la sfarsit. Nu stiu daca este atat de dur, insa eu cum sunt o fire usor impresionabila, am zis ca-i mai bine sa nu-mi incarc subconstientul cu acele scene sangeroase.

      • Dana zice:

        aaa…e bine de stiut!
        Eu nu am citit nici cartea nici filmul nu l-am vazut!
        Pare exterm de interesant…cea mai mare criminala din istorie….
        Poate o sa ma bucur de cele doua cand voi avea timp si daca ma voi incumeta sa ma uit!

      • Sayuki zice:

        Hmm..macar e bun filmul?

  9. Oanna zice:

    Am terminat de citit aceasta carte destul de recent si pot spune ca am ramas foarte impresionata. Este vorba despre o carte pur si simplu uimitoare care descrie un personaj fascinant, atat de complex, malefic dar atractiv in acelasi timp. Sunt prezentate faptele si gandurile unei femei puternice si iubirea oarba fata de sine. Filmul inca nu l-am vazut. Desi nu ma dau in vant dupa scenele sangeroase voi incerca totusi sa-l vizionez.

  10. Sayuki zice:

    Cred ca e prima data cand aud de Dracula si nu e mentionata Romania pe acolo, se pare ca de data asta a trecut granita pana in Ungaria.

  11. Sayuki zice:

    Cam acum un an vroiam sa o cumpar si eu de la Nemira, dar am tot amanat-o… Dar imi place descrierea, trebuie neaparat sa o citesc.

Lasă un răspuns

