Carti ecranizate 12


Orele

Autor: Michael Cunningham

Editura: Polirom

An aparitie: 2003

Traducere de Magda Teodorescu

Nr. Pagini: 240

Descriere:

Acest al patrulea roman al lui Michael Cunningham, distins cu Premiul Pulitzer in 1999, reproduce titlul dat initial de celebra scriitoare britanica Virginia Woolf romanului ei, Doamna Dalloway. Este un omagiu adus autoarei Virginia Woolf, in egala masura biografiei, cit si scrierilor sale. Cunningham isi readuce idolul la viata, interferindu-i povestea cu existenta a doua femei obisnuite. Intr-o dimineata mohorita din Londra anului 1923, Virginia Woolf se trezeste dintr-un vis care o va determina sa scrie Doamna Dalloway. In Greenwich Village-ul prezent, Clarissa Vaughan pregateste o petrecere pentru ziua de nastere a fostului ei iubit, un poet bolnav de SIDA. In Los Angeles-ul anului 1949, Laura Brown pregateste ziua de nastere a sotului ei si nu se poate abtine sa nu citeasca din Woolf. O data inceputa povestea lor, cele trei destine se intrepatrund, se reflecta ca intr-o oglinda, dezvaluind importanta si impactul constiintei individuale in fiecare moment al vietii.

Si filmul…

The Hours (2002)

Regia: Stephen Daldry

Cu: Nicole Kidman, Meryl Streep

Gen: Drama

 Descriere:

La începutul anilor ’20, intr-o suburbie londoneza, Virginia Woolf se lupta cu maladia psihica ce ameninta sa puna stapanire pe ea, si incearca sa scrie primele pagini ale romanului „Mrs. Dalloway”. Laura Brown, tanara mama si sotie care traieste in Los Angeles in perioada care precede cel de-al Doilea Razboi Mondial, începe sa citeasca „Mrs. Dalloway”, iar lectura o emotioneaza intr-o asemenea masura, incat pune sub semnul îndoielii insasi esenta vietii pe care si-a ales-o. Clarissa Vaughan, care traieste in New York-ul zilelor noastre, devine o proiectie moderna a doamnei Dalloway. Cele trei povestiri, desi aparent fara nici o legatura, vorbesc despre femei din epoci diferite care impartasesc un sentiment de neadaptare si care cauta sensul existentei lor.

Ecranizarea romanului lui Michael Cunningham a cistigat Ursul de Argint la Festivalul de la Berlin, a primit Globul de Aur, precum si noua nominalizari la Premiul Oscar.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Carti ecranizate 12

  1. RRoxana zice:

    De Virginia Woolf am citit „Camera lui Jacob”. Nu am auzit deloc de „Orele” si pare interesanta. Parca as citi intai Doamna Dalloway.

  2. Roman Diana Manuela zice:

    De nerecunoscut Nicole Kidman pe afisul filmului…nu stiam ca filmul are la baza un roman, din pacate nu am ajuns inca sa il vad.

    • ladyandreea zice:

      Are o proteza pentru nas ca sa semene cat mai mult cu scriitoarea. Nici eu cand am vazut filmul nu mi-am dat seama care este Nicole Kidman.

      • Roman Diana Manuela zice:

        chiar am vrut sa te intreb, pentru ca nu am vazut filmul, care din actrite o interpreteaza pe Virginia Woolf. initial am crezut ca Meryl Streep.

  3. Oanna zice:

    Am vazut filmul destul de recent si mi-a placut. La urmatoarea vizita la biblioteca vreau sa caut si cartea, cred ca mi-ar face placere sa o citesc.

Lasă un răspuns

