Carti ecranizate 13


JANE EYRE

de: Charlotte Bronte

Traducere de: Mirella Acsente

Editura: Leda

Nr pagini: 560

Aparitie: 2007

Pret: 36.00 lei

Ca pentru a acredita mitul romantic al efemeridelor de geniu, Charlotte Brontë (1816-1855) a creat in scurtul rastimp al vietii o opera remarcabila. Titlurile ei se succed, cu anxioasa precipitare, la intervale scurte (Jane Eyre, 1847; Shirley, 1849; Vilette, 1853, The Professor, Postum, 1857), ca tot atatea incercari de a exorciza un prea timpuriu deznodamant sau, macar, de a-i suspenda, vremelnic, iminenta.

In Jane Eyre, aceasta tensiune tragica pare sa afle un ragaz prielnic care ingaduie sinteza fericita a traditiei prozei de analiza, inaugurata in Anglia de Jane Austen, cu fastul crepuscular al romantismului „gotic” si cu spiritul necrutator de observatie realista al romanului epocii victoriene, aflata atunci, la inceputurile ei. Cornel Mihai Ionescu

Si filmul…

Desi aceasta carte s-a bucurat de mai multe ecranizari, printre care una anul acesta, eu am sa ma opresc asupra unei miniserii produse de BBC ce a fost realizata in 2006.

Jane Eyre (2006)

Regia:Susanna White

Cu:Ruth Wilson, Toby Stephens

Gen:drama, romantic

Sinopsis:

Dupa o copilarie trista, plina de lipsuri, Jane Eyre (Ruth Wilson) accepta postul de guvernanta de la Thornfield Hall. Aici ea se indragosteste de cel care a angajat-o, de Mr. Rochester (Toby Stephens). Dar secrete intunecate din trecutul acestuia vor face aproape imposibila implinirea iubirii lor.

Tanara si talentata Ruth Wilson (Jane Eyre), dar si Toby Stephens (Edward Rochester) sunt surprizele placute ale acestei pasionante variante de ecranizare dupa celebra si iubita carte a lui Charlotte Bronte.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Carti ecranizate 13

  1. Roman Diana Manuela zice:

    am citit cartea cu ceva ani in urma…insa asa o carte nu se poate uita.

    • ladyandreea zice:

      Eu am recitit-o de curand si pot sa spun ca mi-a placut la fel de mult ca si prima data. Miniseria aceasta mie mi s-a parut mult mai apropiata de carte pentru ca este totusi un film de 6 ore deci are suficient timp sa spuna destule…

      • Dana zice:

        6 ore are filmul ? Wau…Probabil ca surprinde cam toata cartea foarte bine…..Merge sa te uiti la el intr-un week-end….Poate cel viitor.

  2. Roman Diana Manuela zice:

    cat despre film…am vazut cateva adaptari dupa carte insa nu si aceasta miniserie a BBC-ului

  3. RRoxana zice:

    Din pacate, nu am citit aceasta carte, insa sunt aproape sigura ca o voi gasi la biblioteca. De surorile Bronte am citit doar La rascruce de vanturi (am aflat de ea in Amurg…) si chiar mi-a placut. Si am auzit ca ele doua au un stil catusi de cat asemanator.

  4. Dana zice:

    Am citit cartea acum vreo 2 ani …e absolut geniala.
    Filmul nu l-am vazut , dar cartea merita citita.

  5. Oanna zice:

    O carte superba pe care am citit-o cu cea mai mare placere si pe care as reciti-o oricand. Cartea prezinta o poveste de dragoste magnifica foarte frumoasa si impresionanta care iese din tipar si plina de sentimente profunde. M-a impresionat enorm forta pasiunii dintre Jane si Edward Rochester, dragostea adevarata pe care si-o poarta.

    • ladyandreea zice:

      Ce-i drept este o carte deosebita, una dintre cele mai frumoase romane de dragoste scrise vreodata.

      • Oanna zice:

        Perfect de acord. Povestea de dragoste dintre cei doi este atat de fantastica si de emotionanta. O dragoste care nu pune intrebari si care nu tine cont de varsta.

      • Dana zice:

        Ai mare dreptate!
        As putea-o citi intr-una!
        E atat de emotionanta , povestea , personajele , absolut totul!

  6. Simona zice:

    Am citit cartea, este foarte frumoasa, e una din cele mai frumoase carti din literatura universala. Din pacate nu am vazut filmul, dar e pe lista de „must watch” 🙂

    • Oanna zice:

      Eu am vazut filmul din ’97. Acum caut miniseria produsa de BBC care are 4 parti insumand vreo 6 ore de film. Sper sa o gasesc deoarece sunt sigura ca va contine mult mai multe detalii si amanunte decat intr-un film normal astfel ajungand sa fie o ecranizare mult mai fidela cartii.

  7. Andreea zice:

    a fost foarte draguta cartea nu ma asteptam sa-mi placa atunci cand am citit-o…asta a fost anul trecut…filmul nu l-am vazut dar sper sa fie la fel de bun ca si cartea

  8. Sayuki zice:

    Inca nu am citit nimic de Charlotte Bronte dar sunt 2 pe care le am pe lista.

  9. Roman Diana Manuela zice:

    da, categoric, poti sa o urci linistita. garantez eu pentru ea 😉

  10. Sayuki zice:

    Ei bine, aseara am descoperit ca am Jane Eyre in biblioteca mamei :). Cred ca o voi citi vacanta asta.

    • Dana zice:

      Asa sa faci!
      Pt ca chiar merita!
      Vedeti cate minnatii putem descoperii in bibliotecile parintilor…off cate am eu si nu prea citesc din ele!

      • Sayuki zice:

        Mama are multe carti de dragoste :). Intr-o buna zi sper sa le citesc pe toate, pentru ca sunt multe despre care am auzit sau mi-a povestit ea si sunt foarte frumoase…

      • Dana zice:

        Parintii mei au o biblioteca foarte bogata!
        Uneori ma roaga sa mai incerc unele romane din ea…si chiar daca la inceput sunt reticenta …pe parcurs ajung sa le ador!

Lasă un răspuns

