Carti ecranizate 14


 

Memoriile unei gheise de Arthur Golden

Editura: Humanitas

Coperta:brosata

Pagini: 504

Anul aparitiei: 2006

 

Bestseller international, numarul 1 in topurile din Europa si America, vandut in peste 4 milioane de exemplare si tradus in peste 35 de limbi.

Ce este o gheisa? Un obiect al dorintei. O opera de arta in miscare. Un actor, un artizan, un entertainer, dupa traditia japoneza. Un tip uman la granita cliseului cultural, imposibil de redat in categoriile occidentale. Sau poate doar o femeie care poseda, in cea mai inalta masura, rafinamentul artelor lumesti.

Chiyo, o fata dintr-un sat de pescari, este vanduta unei okiya pentru a fi initiata in artele gheiselor. Ritualurile seductiei sunt nenumarate, intr-o lume al carei esafodaj se sprijina pe culorile unui chimono, pe dezgolirea unei cefe pictate, pe licitarea virginitatii unei adolescente sau pe teserea unei intrigi de budoar. Sayuri, pe numele ei de gheisa, ajunge sa stapaneasca destine, sa detina secrete si sa construiasca un imperiu al erotismului ritualic.

Si filmul…

Memoirs of a Gheisa (2005)

Regia: Rob Marshall

Castigator Globul de Aur 2006
Cea mai buna coloana sonora – John Williams

Castigator a 3 premii Oscar 2006:
Scenografie, Imagine, Costume

Castigator a 3 premii BAFTA 2006:
Premiul Anthony Asquith pentru muzica – John Williams
Imagine, Costume

Sinopsis:
„Lumea mea este pe cat de interzisa, pe atat de fragila; fara misterele ei, nu ar putea supravietui.”

In 1929, Chiyo, o fetita de noua ani dintr-un sat japonez, este vanduta unei gheise din Kyoto, Hatsumono, care o supune unui tratament extrem de dur, geloasa pe frumusetea ei uimitoare.

Intr-un tarziu, Chiyo e salvata de marea rivala a lui Hatsumono, Mameha, care o ia sub aripa ei ocrotitoare. Chiyo devine astfel gheisa Sayuri, pregatita cu toate aptitudinile sociale si artistice de care e nevoie pentru a supravietui in societatea japoneza a secolului trecut.

Al Doilea Razboi Mondial ameninta insa atat Japonia, cat si viata lui Chiyo.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Carti ecranizate 14

  1. Only books zice:

    Minunat! M-ai convis, cred ca o sa citesc cartea! :]

  2. Roman Diana Manuela zice:

    am citit cartea si ulterior de curiozitate m-am uitat si la film. ambele au fost emotionante. o poveste care iti ramane mult timp in minte

  3. RRoxana zice:

    Am adorat si cartea si filmul.. Insa parca mi-a placut mai mult filmul pentru ca se termina deodata si frumos… In sfarsit ceva ce am citit pe blogul tau 😀

  4. Dana zice:

    Nu a vazut filmul , in schimb cartea e cu adevarat fascinanta!

  5. Sayuki zice:

    Eu nu am citit inca aceasta carte, dar ma intereseaza. Vei scrie vreo recenzie pentru ea? 🙂

    • ladyandreea zice:

      Nu cred, am citit-o acum cinci ani.

      • Sayuki zice:

        Okay, atunci imi poti spune te rog macar cum ti s-a parut? Pentru ca as vrea sa mi-o iau si eu vara asta.

      • ladyandreea zice:

        Mi-am placut, este o poveste emotionanta, frumos scrisa. Ti-o recomand cu caldura, filmul are decoruri si costume superbe si respecta cu destula fidelitate cartea.

      • Sayuki zice:

        Mersi 🙂
        Eu vroiam (si inca vreau) sa o citesc pentru ca am o mare pasiune pentru Japonia, dar nu stiam prea multe despre ea. Am auzit doar despre film, ca e bun, dar am preferat sa astept ca poate gasesc cartea…

      • RRoxana zice:

        Eu spun ca nu e nevoie de o recenzie. Pe mine m-a atras coperta (plus ca vazusem si filmul) si imediat mi-am luat-o. Imi plac la nebunie cartile din colectia „Raftul Denisei”

    • Dana zice:

      Total de acord cu Andreea!
      E un roman foarte bine conturat cu pasaje frumoase , dar si mai dure!

  6. Roman Diana Manuela zice:

    gasesti multe elemente din traditia japoneza, daca spui ca te pasioneaza o sa iti placa cu siguranta. insa din cate imi amintesc eu , am citit-o cand a aparut deci nu imi e foarte proaspata in memorie, contine si secvente destul de duresi explicite, tinand cont si de meseria pe care o practica sayuri.

  7. Oanna zice:

    Memoriile unei gheise este o carte minunata care m-a impresionat si emotionat profund. Este o carte care merita citita cu atentie si traita prin forta marturisirii si a subiectivitatii profunde.

  8. Marya. zice:

    O carte foarte frumoasa. Mi-a placut in mod special felul in care este scris romanul: insiruirea amintirilor celei ce a fost candva gheisa Nitta Sayuri.

  9. Sayuki zice:

    Am vazut si eu filmul noaptea trecuta. Si deocamdata nu imi pare rau ca l-am vazut inainte sa citesc cartea. A fost frumos, mi-a placut, mai ales costumele 🙂

Lasă un răspuns

