Orasul de Cenusa de Cassandra Clare recenzie


Titlu original : City of Ashes (Mortal Instruments series book 2)

Autor: Cassandra Clare

Traducerea: Cristina Jinga

Detalii produs: 24×15 cm; coperta cartonata cu supracoperta;nr. de pag. 416

ISBN: 978-973-102-348-9

Editura: Leda

Anul  aparitiei: 2011

Gen: Lit. Pt. adolescenti; urban fantasy

Sursa: carte cumparata

Sinopsis:

Clary Fray nu-si doreste decat ca viata ei sa revina la normal.

Dar ce inseamna normal cand esti vanator de umbre, spintecator de demoni, mama ta se afla intr-o coma indusa prin magie, si poti vedea deodata varcolaci, vampiri si spirite ale naturii? Lui Clary i-ar placea sa petreaca mai mult timp cu prietenul ei cel mai bun, Simon. Dar vanatorii de umbre nu-i dau pace – mai ales frumosul si enervantul sau frate recent regasit, Jace. Iar singura ei sansa de a-si ajuta mama este sa-l urmareasca pe salbaticul vanator de umbre Valentine, care este probabil smintit, cu siguranta malefic – sa fie acesta chiar tatal ei? Cand si cel de-al doilea Instrument Mortal este furat, inspaimantatoarea Inchizitoare il suspecteaza pe Jace.

Dar este oare Jace gata sa-si tradeze prietenii si sa-si incalce principiile pentru a-si ajuta tatal?

 

Recenzie:

Daca in prima carte cititorii au fost introdusi in universul ascuns al Vanatorilor de Umbre, asa cum este el vazut de Clary Fray, in „Orasul de Cenusa” lucrurile evolueaza, actiunea contiunua exact de acolo de unde s-a incheiat primul volum. Deci va recomand sa cititi cartile in ordine cronologica pentru ca exista o stransa legatura intre acestea.

Daca in „Orasul Oaselor” pe alocuri actiunea parea sa lancezeasca, in acest volum faptele stau cu totul altfel. Totul se misca cu viteza luminii, se petrec atat de multe lucruri incat nu-ti vine sa lasi cartea din mana. Nu voi da spoilere (nici de data asta), dar trebuie sa stiti ca este un volum cu de toate – actiune, dragoste, mistere si mai presus de toate schimbari neasteptate…

Pentru prima data am am reusit sa detest un personaj si apoi sa-l indragesc si chiar sa vars lacrimi pentru soarta lui.

Sunt atat de multe lucruri de spus despre acest volum – desi relatia dintre Clary si Jace este imposibila, de-a dreptul scandaloasa, incestuoasa, ceva te face sa speri ca totusi exista o taina, un secret care le poate schimba vietile… in bine.

Deci  sa rezum totul la o singura fraza :Daca ti-a placut „Orasul Oaselor” vei adora „Orasul de Cenusa”, asa ca  nu mai sta pe ganduri citeste-o imediat…

Punctaj:

5 din 5

Citat din carte:

„… Ii simti atingerea buzelor, usoara la inceput, iar pe ale ei deschizandu-se automat sub apasarea lor. Aproape in pofida vointei ei, se simti devenind fluida si maleabila, intinzandu-se in sus ca sa-si incolaceasca bratele pe dupa gatul lui, ca o floarea – soarelui rasucindu-se spre lumina… Pentru o clipa Clary crezu ca o sa cada; se simtea de parca ii fusese luat cu forta ceva esential, un brat sau un picior, si se uita la Jace uluita si derutata – el ce simtise, nu simtise nimic? Nu credea ca ar putea indura ca el sa nu fi simtit nimic…”

 

Despre autor:

Cassandra Clare s-a nascut la Teheran, in Iran, din parinti americani. O mare parte din copilarie si-a petrecut-o calatorind; pana sa implineasca zece ani, a locuit in Anglia, Franta si Elvetia. Cum familia ei se muta frecvent, cartile au fost prietenii ei cei mai buni – nu mergea nicaieri fara sa aiba cu ea o carte. Dupa incheierea studiilor, Cassie a locuit la Los Angeles si New York, unde  a lucrat la diverse reviste. In 2004, inspirata de peisajul urban al Manhattanului, locul ei favorit, a inceput sa scrie Orasul Oaselor, acesta fiind romanul ei de debut. Pentru mai multe informatii, vizitati site-ul autoarei: http://www.cassandraclare.com

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Orasul de Cenusa de Cassandra Clare recenzie

  1. adriyann zice:

    Frumoasa recenzie 😀
    Abia aștept sa am puțin timp liber sa pot citi cărțile.
    Referitor la Jace, ai aflat cine îl va juca în film?

    • ladyandreea zice:

      Multumesc! Da am aflat sunt usor dezamagita. In seria Amurg nu a avut cine stie ce aparitie, deci nu pot sa-mi dau cu parerea despre prestatia lui actoriceasca, poate pana la urma voi fi placut impresionata…deci ii dau o sansa…

      • adriyann zice:

        Nici Alex Pettyfer nu era cine știe ce, dar în comparație cu Jamie…

      • ladyandreea zice:

        Nu mi se pare potrivit din punct de vedere fizic baiatul acesta, prea firav, delicat, feminin…nu are nimic din aspectul unui „Jace vanator de umbre”, dar poate il pun pe „regim” ca pe bietul Taylor si-l fac pana la filmari de nerecunoscut…

      • adriyann zice:

        Posibil…
        Aștept un trailer cu el ca Jace, poate îmi schimb părerea.

      • ladyandreea zice:

        Da si eu sunt curioasa, insa mai avem de asteptat ceva vreme

  2. deea zice:

    Si eu ador catile din seria aceasta:x.Pacat ca trebuie sa asteptam pana in 2013 ca sa aflam sfarsitul:((

  3. mada zice:

    cine va juca rolul jace?xavier?
    care a fost personajul pe care l-ai detestat si apoi l-ai placut?in cazul meu,nu l-am putut suporta pe simon.nu pot sa spun nici ca l-am placut dupa,dar a devenit mai suportabil 🙂

    • ladyandreea zice:

      Jamie Campbell Bower este actorul care il va interpreta pe Jace si da Simon este personajul cu pricina.

      • mada zice:

        sunt putin dezamagita de alegere 😦 nu-mi prea place actorul.in twilight a aratat bine,dar avea tone de machiaj si peruca blonda(cam asa cum arata in twilight l-as fi vazut eu pe eric northman daca nu era alexander skarsgard).nu stiu de ce in timp ce citeam jamie,mie imi venea in minte tot xavier samuel :-??

      • ladyandreea zice:

        Si eu am fost dezamagita de alegere, ma gandesc ca ar trebui un actor cu un fizic mai lucrat pentru un rol de luptator si in plus nu trebuie sa para nici prea batran (doar Jace are 16 -17 ani…Dar acum ce sa facem, ne multumim cu ce se poate…

  4. mada zice:

    da,din pacate nu avem ce face(am vazut o poza pe imbd cu jamie din breaking down si arata cam gras,deci poate il pun macar sa se antreneze.sau poate se ingrasa,nu stiu).asa au stricat si jocurile foamei cu actorul ales in rolul peeta:(
    eu ma asteptam la un jace atletic,inalt si atragator,nu la jamie care nu intruneste niciuna dintre calitati.pacat ca vor face praf filmele.daca l-au considerat potrivit pe el nici nu vreau sa-mi inchipui cum vor arata ceilalti.
    de fapt acum incep sa fiu tot mai ingrijorata pt distributia aleasa pt academia vampirilor.mi-e teama ca vom avea parte de noi dezamagiri.

  5. Pingback: Ce am gasit in blogosfera… | Blog de Carte - Serial Readers

Lasă un răspuns

