Eu sunt numarul patru de Pittacus Lore recenzie


Titlu original : I am number four

Autor: Ptttacus Lore

Traducerea: Ana – Veronica Mircea

Detalii produs:15 x22 cm; coperta cartonata;nr. de pag.374

ISBN: 978-606-579-169-5

Editura: Nemira

Anul  aparitiei: 2011

Gen: Lit. Pt. adolescenti; S.F.

Sursa: carte cumparata

Sinopsis:

Poate aveati deja niste banuieli, dar acum puteti fi siguri: extraterestrii sunt printre noi!!! Si nu ne vor cu totii binele! De fapt, cei bine intentionati, loricii, sunt extrem de putinii refugiati de pe Lorien, o planeta mai mica decat Terra, invadata si pustiita, jefuita de toate resursele vitale. Invadatorii au venit de pe Mogadore, secondati de animalele monstruoase din lumea lor natala, secatuita deja de ei insisi, ca rezultat al propriei nesabuinte.

Refugiatii de pe Lorien sunt noua – noua copii insotiti de cate un protector. Noua detinatori ai Mostenirilor Lorien, o serie de puteri exceptionale care incep sa se manifeste abia in adolescenta si care trebuie sa-i ajute sa-si recucereasca si sa-si repopulezeze planeta. Cei noua s-au imprastiat pe Pamant si s-au ascuns, fiindca, atata vreme cat nu sunt impreuna, o vraja nu ingaduie sa fie ucisi decat intr-o anumita ordine.

Dar si mogadorienii se plimba printre noi, in numar mare, nu numai ca sa-i vaneze pe lorici, ci si fiindca si-au ales planeta noastra dreptinta a expansiunii! Intre noi si ei nu stau decat cei noua copiii! Si tenacitatea cu care ii cauta pe acestia din urma a dat rezultate: deja au ucis trei!.
Numarul Patru are cincisprezece ani. Stie ca el e urmatorul, stie ca, odata descoperit, nu va fi crutat. Dar nu isi pierde speranta, fiindca armele sale, Mostenirile Lorien, incep sa-si faca simtita prezenta – in paralel cu fiorii primei iubiri.

Numarul Patru se muta dintr-un orasel intr-altul, schimbandu-si de fiecare data numele. S-a saturat sa tot fuga, s-a saturat sa tot minta, s-a saturat de singuratate. Vrea sa se stabileasca intr-un loc, vrea sa-si faca prieteni, vrea sa ramana langa fata de care s-a indragostit. Dar stie ca are o datorie fata de poporul lui, vede sfarsitul cumplit al lumii sale in viziunile care sosesc odata cu prima lui Mostenire, trezindu-i dorinta de razbunare.

Ce va reusi si ce nu va reusi sa faca? Si, mai ales, va reusi sa supravietuiasca? Raspunsul se afla in paginile cartii, care pare sa aiba si ea o super-putere: nu-i permite cititorului s-o lase din mana!

Recenzie:

Am citit pe nerasuflate aceasta carte, pur si simplu nu imi venea sa o las jos din mana.  Cartea are de toate – acţiune, aventură, iubirea, lupta.

Mi-a placut stilul in care este scrisa, simplu, curat, fara descrieri obositoare. Este o lectura facila, dar in acelasi timp captivanta. Povestea este spusa din perspectiva lui John Smith (numarul patru), un adolescent de origini extratereste, dar care la fel ca un oricare tanar trece printr-un  proces de maturizare. John are propriile lui temeri, cu siguranta mult mai mari decat ale unui om, se teme pentru viata lui si a mentorului sau, se teme ca nu va avea parte de „mostenirile” lui, iar pe langa toate astea se confrunta si cu lucruri normale, cum ar fi prima dragoste, integrarea intr-un colectiv.

Ceea ce admir la acesta carte este credibilitatea personajelor, nu sunt perfecte, au slabiciuni, temeri si pe parcursul cartii evolueaza.

Este un citat in carte  care se repeta, cel ce face referire la speranta. Cred ca acesta este mesajul cartii; fara sperata viata nu ar mai exista, lumea traieste sub acest simtamant. Fara speranta intregul mecanism s-ar opri, lumea s-ar prabusi fara ea.

„Eu sunt numarul patru” este mai mult decat un roman SF despre extraterestii si lupta pentru suprematie, este o carte despre umanitate, despre speranta unei vieti fericite, despre lucrurile simple ce te fac mai fericit.

Va recomand sa cititi aceasta carte, chiar merita.

Punctaj:

5 / 5

Citat din carte:

„Speranta? …E prea devreme sa renunti la speranta. Speranta dispare ultima.Daca o pierzi ,pierzi totul. Iar cand ai impresia ca totul e pierdut, ca totul e cumplit si sumbru, speranta continua sa existe, intotdeauna.”

 

Despre autor:

Sub pseudonimul PITTACUS LORE se ascund doi scriitori: James Frey si Jobie Hughes.

James Christopher Frey (n. 12 septembrie 1969 in Cleveland, Ohio) este autorul a trei bestselleruri – doua volume autobiografice: A Million Little Pieces (2003) si My Friend Leonard (2005), si romanul Bright Shiny Morning (2008). A Million Little Pieces l-a transformat intr-o persoana controversata dupa ce curiosii au descoperit ca o mare parte a istorisirii sale nu e reala, fapt ce a generat un scandal de proportii (s-a implicat si celebra Oprah Winfrey, invitandu-l sa recunoasca adevarul in fata spectatorilor si a telespectatorilor).

Jobie Hughes (n. 9 iulie 1980 in Renton, Washington) a copilarit in oraselul Spencer din Ohio. Eu sunt Numarul Patru este deocamdata singura sa lucrare literara care a vazut lumina tiparului.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Eu sunt numarul patru de Pittacus Lore recenzie

  1. mada zice:

    si eu am citit acest volum si l-am adorat.mi-au placut foarte mult henri,john si bernie kosar :).moartea lui henri mi-a frant inima,iar lupta si sacrificiile personajelor au fost induiosatoare.abia astept volumul 2,care din cate am inteles este lansat si la noi tot in august ca in sua.

  2. Sayuki zice:

    Am primit astazi cartea de la tine :). Abia astept sa termin ce citesc acum si sa ma apuc de ea. Si mersi mult de tot si pentru cercei, chiar i-ai nimerit. Ai idee cat de mult imi plac mie cerceii atarnatori si pisicile? 😀

  3. RRoxana zice:

    Nu stiu de ce dar nu prea imi place coperta…Spui ca Numarul 4 e facut din ceara.. Poate cand o sa am cartea in mana o sa imi schimb parerea 😀

    • ladyandreea zice:

      Cartea chiar merita citita, faptul ca Nemira nu pune chiar asa mare accent pe aspectul exterior al cartilor sper sa nu te impiedice sa o citesti. Sa stii ca este o carte interesanta. Eu am citit carti grozave care nu mai aveau nici un fel de coperta.

      • Dana zice:

        Eu nu am citit-o , dar in vacanta o voi face cu siguranta!!
        Si apropo de carti , nu mi-au placut niciodata copertile de la Nemira…cel putin la Jocurile foamei sunt dezastru!….Dar cum ai spus si tu …ce e dupa coperta e de vis!!

      • RRoxana zice:

        Stiu ca nu prea tine cont de coperti, dar ei pierd pana la urma, nu noi. 😀 Niciodata nu m-a impiedicat o coperta sa citesc o carte, faptul ca o carte cu o coperta mai interesanta ma atrage mai mult, asta e altceva. 😀

      • ladyandreea zice:

        Roxana acesta este si scopul copertilor, sa faca produsul mai atractiv, dar uneori o coperta foarte frumoasa nu inseamna si o carte buna. Deci este o tehnica de inselare a publicului, la fel cum se intampla cu un produs cu un ambalaj sofisticat, deci este exact acelasi lucru. In concluzie eu te sfatuiesc sa nu mai alegi cartile dupa coperta (stiu ca sunt tentante) ci dupa ceea ce contine.

  4. miku` zice:

    Maine merg la biblioteca sa o iau. Nu-mi place ca nu o pot avea in biblioteca, dar cu siguranta va veni si timpul ei. Doar ca descrierea cartii m-a fascinat atat de tare ca vreau neaparat sa o citesc maine.
    Abia astept!
    miku`

  5. Simona zice:

    Eu ieri am inceput sa citesc cartea, si imi place foarte mult, pacat ca va muri Henri, imi place de el.:(

  6. deea zice:

    Eu abea astept volumul 2 m-a lasat in suspans…si pana in septembrie mai e…

  7. andres zice:

    Nu am reusit sa citesc cartea insa am vazut filmul. Mi-a placut mult, insa stiu sigur ca povestea scrisa e cu mult peste film. Cele scrise de tine sunt dovada 😉

  8. me zice:

    am vazut filmul…dar dupa ce am citit recenzia presupun ca o sa ma apuc sa citesc si cartea

  9. Pingback: Puterea celor șase! |

Lasă un răspuns

