Atractie de Elena Costea recenzie


Titlu original : Atractie

Autor: Elena Costea

Detalii produs:17,5 x 10,5 cm; coperta brosata ;nr. de pag. 130

ISBN: 978-973-38-1014-8

Editura: Scrisul Romanesc

Anul  aparitiei: 2011

Gen: drama

Sursa: carte cumparata

Sinopsis:

„În carte e vorba despre Ema, o adolescenta din Manhattan, care, după ce câștigă un concurs de esee pleacă într-un fel de schimb de experiență în Anglia. Apropierea de Brian, directorul scoliiei e aproape inevitabila, e parte din destin. Ei doi ies decid sa isi petreaca  parte a timpului liber impreuna. Nopțile nedormite, petrecerile extravagante și excesul de alcool cauzează moartea prietenei celei mai bune și în același timp fata directorului școlii. Ema intră într-un fel de depresie și ajunge în spital. Mai târziu, pe Ema si Brian, “fel de ritual straniu” îi aduce „laolaltă în fiecare noapte în cimitirul nou de la ieșirea orașului”. Ea se simte în siguranță lângă el și când Brian, directorul școlii, o invită într-un fel de călătorie stranie în țara lui natală totul se schimbă. „

Recenzie:

Aceasta carte este prima dintr-o serie de romane ce vor fi recenzate de mine si au ca scop promovarea autorilor romani, tineri sau foarte tineri ce au reusit sa-si publice lucrarile. Cartile nu vor tine (toate) de genul fantasy, deci vor fi diferite fata de cele obisnuite.

Intamplator am dat peste aceasta carte ce era prezentata pe un site dedicat creatiei  literare, nu am stiut la ce sa ma astept, insa titlul mi-a starnit interesul asa ca am pus cat mai repede mana pe carte.

Cel mai straniu sentiment il ai atunci cand iei o carte in mana si nu sti ce vei descoperi, nu sti ce asteptari sa ai, pur si simplu te lasi purtat de placerea lecturii fara sa ai vreo asteptare. Asa am patit si eu de aceasta data.

Uneori se intampla sa ai un vis si sa fie frumos la inceput, apoi sa inceapa sa se transforme intr-un cosmar si sa ai impresia ca totul este real si ca nu vei putea sa iesi din acel labirint. Ei bine aceasta este senzatia pe care ti-o da aceasta carte. Daca la inceput totul pare luminos si simplu, incet incet lucrurile o iau razna si simti ca totul sa va prabusi intr-un abis. Poate ca asa ar fi fost daca totusi nu s-ar fi schimbat ceva.

Cartea aceasta este despre acel ceva, sansa de a putea schimba cursul evenimentelor.

De cate ori in viata nu ati ajuns intr-un punct in care v-ati fi dorit sa puteti sa schimbati ceva, ceva care ar fi reparat lucrurile? Daca as fi stiu…daca as fi putut sa schimb ceva…daca as fi fost acolo… Regrete, doar regerte ce ne vor bantui pana la capatul zilelor… Si daca totusi cineva are sansa sa schimbe destinul, poate ca este un cadou din partea zeilor sau poate doar a reusit sa fenteze  timpul, dar asta conteaza prea putin. Ceea ce conteaza este ce ai face daca ai putea sa salvezi vieti, sa poti oferi cuiva o a doua sansa…

Despre asta este vorba in aceasta carte, despre acea sansa de a schimba cursul evenimentelor.

Romanul de debut al foarte tinerei autoare ne propune un subiect interesant de aprofundat – soarta – ai schimba ceva sau nu…

Va recomand aceasta carte, desi poate ca ii mai lipsesc cateva piese pentru a fi un roman de exceptie, totusi ideea centrala este foarte buna.

 

Punctaj:

4/ 5

Citat din carte:

„In viata nu trebuie sa mergi dupa anumite reguli,dar uneori e bine sa ai un as in maneca. Sa fi fost voia Cerului atunci cand viata mea s-a schimbat dramatic? Soaptele vantului se lasa asupra noastra cu o tainica dragoste.”

 

Despre autor:

„Mă numesc Elena, dar cel mai des mi se spune Miku. E un fel de poreclă, un nume japonez care-mi place.
Am 17 ani [17 pe 21 iunie] sunt din Craiova si sunt eleva la filologie [trec a 11-a] în C.N. „Stefan Velovan” Craiova.

Scriu de la vârsta de 11 ani. De ce scriu? Pentru ca e modul meu de a descrie sensul vietii.
Ce scriu? Orice mă atrage. Scriu orice cred eu că merită scris. Mă gândesc la diverse scenarii în fiecare moment, dar sunt mult mai putine cele care chiar le pot scrie.
Când e ceva ce consider, ce îmi dă impulsul de a scrie, atunci nu sunt retinută.
Prin articole, romane, poezii transmit celor din jur celelalte stări ale mele.

Citesc. Citesc ce mă atrage, evident. Cartea mea preferată este „Memoriile unei gheise” de Arthur Golden. După ce am terminat-o de citit am spus că, dacă as fi fost o tnără niponă mi-as fi dedicat viata studiilor artei de a deveni o geiko. [gheisă în japoneză înseamnă artistă, geiko înseamnă femeie a artelor]

Deci, sper să vă placă modul meu de scriere, tipul meu de înclinatie [momentan spre dramă si romantism].

Enjoy the fiction,
miku`”

Blogul autoarei:  http://elenacostea.blogspot.com/

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Atractie de Elena Costea recenzie

  1. deea zice:

    Nu m-am putut abtine si vineri seara mi-am comandat-o:X

  2. Myruna zice:

    imi place noul tau banner

  3. Dana zice:

    Ai si terminat-o…??!!
    Ca am vazut la postul trecut ca o cumparasei!!…
    Super!…Mi se pare o carte interesanta!!

  4. Krisz zice:

    E pe lista mea de carti pe care o sa le comand in curand, la fel ca cea a Blancai Borbely… abia astept recenzia si la cartea ei. te pup !

  5. RRoxana zice:

    E si pe lista mea de carti 😉

  6. deea zice:

    Am terminat-o astazi.Superba mi-a placut :DMersi de recomandare:P

Lasă un răspuns

