Dragă, mă duc la Charlie de Maryse Wolinski, soția caricaturistului Georges Wolinski, ucis în atentatul de la Charlie Hebdo, lansată de Grupul Editorial ALL la Târgul de Carte Gaudeamus


draga_ma_duc_la_charlie-wolinski-c1-3d-140x200

București, 9 noiembrie, 2016. Dragă, mă duc la Charlie este o carte-eveniment scrisă de jurnalista și scriitoarea Maryse Wolinski, care povestește într-un mod tulburător cum a trăit momentul atacului terorist din 7 ianuarie 2015 în care soțul ei, Georges Wolinski, și-a pierdut viața și toate zilele dramatice care au urmat.

Grupul Editorial ALL vă invită sâmbătă, 19 noiembrie, ora 14.00, să participați la evenimentul de lansare a cărții Dragă, mă duc la Charlie, tradusă în limba română de Tudorel Urian.

„Cartea aceasta mi-a oferit o şansă unică: aceea de a privi evenimentele pe care le ştiam, din imediata apropiere a uneia dintre victime: soţia lui Georges Wolinski. Experienţa este covârşitoare. Totul se amplifică la o stare greu de imaginat. Pe măsură ce am realizat traducerea (am făcut-o în fix 10 zile) am locuit în mintea şi în inima lui Maryse Wolinski. Mi-am modificat stările de spirit în funcţie de ale ei, am grăbit sau am încetinit ritmul scrierii simţind-o că a făcut acelaşi lucru. De pildă, halucinantul traseu al asasinilor spre redacţia «Charile Hebdo» l-am scris cu pauze lungi, dorind instinctiv să le prelungesc drumul în speranţa deşartă că ar putea interveni ceva care să schimbe deznodământul”, declară Tudorel Urian, despre experiența traducerii acestei cărți tulburătoare.

Alături de traducătorul cărții, vor fi prezenți Marina Constantinescu, critic de teatru și jurnalist cultural, și Mona Muscă, fost ministru al Culturii.

O zi banală care se transformă într-o tragedie fără sfârșit

Maryse și Georges erau căsătoriți de 47 de ani. O zi absolut banală, din care nu lipsesc plictisitoarele ritualuri casnice de dimineață și obișnuitele discuții administrative între soți, se transformă într-un coșmar fără sfârșit. Ritmul și stilul relatării sunt perfect coordonate cu stările de spirit ale autoarei la diversele ore ale acelei zile fatidice. Pentru Maryse, desenatorul-vedetă de la „Charlie Hebdo” nu a fost Wolinski, așa cum era știut de o lume întreagă, ci Georges, pur și simplu. Un om cu bune și cu rele, cu tabieturi enervante, dar și cu momente de exaltare, de care o legau o sumedenie de emoții și amintiri. Replici cu sau fără miez, rostite într-un moment sau altul, zâmbete abia schițate sau expresii de tristețe ori de melancolie, păstrate într-un colț de memorie, obiecte dragi și poze vechi, de tot felul, completează de minune imaginea omului și artistului Georges Wolinski.

Ultima replică auzită, în momentul în care soțul ei închidea pentru ultima oară ușa casei lor, „Dragă, mă duc la Charlie” devine un laitmotiv al cărții. Alături de această replică, apare și întrebarea care îi străbate ca un fir roșu paginile: „De ce?” Cititorii au rareori ocazia să citească un text atât de tensionat din punct de vedere existențial, aflat, de multe ori, aproape de limita suportabilității.

Dragă, mă duc la Charlie este disponibilă pe site-ul editurii, www.all.ro, pe site-urile partenere și în librăriile din întreaga țară.

Despre Maryse Wolinski

Maryse Wolinski ( n. 1943, Alger) este scriitoare și jurnalistă. A fost soția caricaturistului Georges Wolinski, ucis în atentatul din 7 ianuarie 2015, care a avut loc la sediul revistei satirice Charlie Hebdo din Paris.

La primul ei loc de muncă, publicația „Le Journal du Dimanche”, l-a cunoscut pe viitorul ei soț, caricaturistul Georges Wolinski. Împreună au avut trei copii, iar după nașterea primului copil, Maryse a devenit freelancer, colaborând cu mai multe publicații precum: „F Magazine”, „Elle”, „Le Généraliste”, revistă cu specific medical, și suplimentul de duminică al cotidianului „Le Monde”.

Este autoarea mai multor bestselleruri în limba franceză, dar și textier și scenarist a diverse producții și seriale TV difuzate în Franța.

„Dragă, mă duc la Charlie!” este cea mai recentă carte scrisă de Maryse Wolinski și primul titlu al autoarei tradus în limba română.

La Târgul de Carte Gaudeamus 2016, partenerii Grupului Editorial ALL sunt Aqua Carpatica și Domeniile Sâmburești.

image001

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

